شناسهٔ خبر: 65250829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مناظره انتخاباتی صداوسیما فرصت هرگونه تبعیض را از بین می‌برد

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: صداوسیما این فرصت برابر و استثنایی را فراهم کرده تا به دور از هرگونه تبعیض، مردم استان با دیدگاه داوطلبان آشنا شده و انتخابی اصلح داشته باشند.

صاحب‌خبر -

مناظره انتخاباتی صداوسیما فرصت هرگونه تبعیض را از بین می‌برد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، خلیل رضایی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم‌سازی فرصت برای همه مردم است تا دیدگاه‌هایشان را مطرح کنند که این موضوع در انتخاباتی که صورت می‌گیرد نیز وجود دارد تا مردم آزادانه نامزد مدنظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: براساس قانون جدید انتخابات یکی از فرصت‌های برابر که سوی صداوسیما در سراسر کشور و از جمله استان بوشهر برای نامزد‌ها فراهم شده این است که در دو مرحله مناظره انتخاباتی برگزار می‌شود تا این طریق نامزد‌ها خود را بیشتر معرفی کنند و مردم نیز بیشتر آنها را بشناسند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر اظهار کرد: در بین نامزد‌های انتخابات افراد به ظاهر گمنامی هستند که با فرصت یک هفته‌ای که قانون در اختیار آنها قرار داده نمی‌توانند دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را به اطلاع مردم برسانند و هم آنها فرصت کافی برای سرکشی به حوزه انتخابیه و سخنرانی در مجالس و برنامه‌های مختلف را ندارندکه در همین راستا صداوسیما این فرصت برابر و استثنایی را فراهم کرده تا به دور از هرگونه تبعیض، مردم استان با دیدگاه داوطلبان آشنا شده و انتخابی اصلح داشته باشند.

وی گفت: از ۲۶۴ نفری که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر ثبت‌نام خود را نهایی کرده بودند، ۲۴۱ نفر شرایط قانونی لازم را داشتند که از این شمار براساس بررسی نهایی شورای نگهبان صلاحیت ۱۵۸ نفر تائید شد و از این تعداد نیز تا کنون ۲ نفر انصراف داده‌اند.

رضایی اضافه کرد: ۵ نفر از نامزد‌ها درخواست تغییر حوزه انتخابیه را به استان بوشهر داشته‌اند که با درخواست دو نفر از آنها به دلایل قانونی مخالفت و با درخواست ۳ نفر دیگر موافقت شد که موافقت نهایی برعهده هیئت نظارت مرکزی شورای نگهبان است که در سریع‌تری زمان ممکن اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: طبق قانون، شورای نگهبان یک فرصت یک هفته‌ای دارد که تا ۳۰ بهمن فهرست نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کند و از سوم اسفند هم تبلیغات رسمی نامزد‌ها آغاز می‌شود که یک فرصت ۷ روزه دارند و ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای، هرگونه فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی براساس قانون ممنوع است.

 

<div id="video-display-embed-code_10809489"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4157125/10809489?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما