شناسهٔ خبر: 65207857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفده اثر به مرحله اجرای عمومی جشنواره رسید:

انتخاب زبان تئاتر برای روایت یک بازی ناتمام

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل حوزه هنری استان ایلام گفت: در جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ که از ۲۳ بهمن آغاز شد و تا ۲۷ بهمن ماه ادامه دارد؛ ۱۷ اثر حادثه بمبارن زمین فوتبال چوار را روایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

انتخاب زبان تئاتر برای روایت یک بازی ناتمام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعید خیرالهی اظهار کرد: حادثه بمباران زمین فوتبال چوار یکی از تلخ‌ترین حوادثی است که طی آن تعدادی از جوانان ورزشکار و تماشاگران فوتبال، مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و توجه ایشان به واقعه زمین فوتبال چوار مبنی بر پرداختن به وجوه هنری این واقعه و شناساندن آن در قالب‌های هنری به جهان، افزود: حوزه هنری استان ایلام با همکاری سایر دستگاه‌ها برای تحقق این مهم نسبت به برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ اقدام کرده است.
 مدیرکل حوزه هنری استان ایلام در ادامه به جزییات جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ اشاره کرد و ادامه داد: پس از انتشار فراخوان، آثار نمایش خیابانی استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۷ اثر نمایشی از ۱۳ استان کشور به مرحله اجرای عمومی راه یافت.
 خیراللهی اضافه کرد: آثار راه یافته به نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵، شامل استان های: ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمان، قزوین، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی، لرستان و اصفهان است.
وی با بیان این که برگزاری این جشنواره به معرفی حادثه زمین فوتبال چوار در سطح ملی می‌پردازد، افزود: باید تاریخ شفاهی و گذشته این دیار را به عنوان سبقه و سند پایمردی و ایثارگری به دیگر نقاط کشور و هم چنین جهان معرفی کرد.

بیست و پنج سال پیش و در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ هواپیما‌های رژیم بعثی عراق در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با کم کردن ارتفاع خود به بمباران زمین فوتبال چمن بخش چوار پرداختند و در این فاجعه تاریخی ورزشی ۹ بازیکن، یک داور و ۵ تماشاگر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر نیز به درجه جانبازی نایل آمدند.

نظر شما