شناسهٔ خبر: 17880486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به یاد و نام شهدای زمین فوتبال چوار

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای چوار با برگزاری مراسمی و پیش از آغاز شهرآورد 84 پایتخت از برنامه های پیش بینی شده برای فردا است .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر روابط عمومی سازمان لیگ ضمن بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ادای به یاد و نام شهدای زمین فوتبال چوار احترام به ایام فاطمیه(س) گفت: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هفته بیست و دوم و همچنین شهرآورد 84  رابه منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای چوار  به نام این عزیزان نامگذاری کرده است.
وی افزود: براساس همکاری فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزشی و اردوئی بنیاد شهید و امور ایثارگران، کانون هواداران باشگاه های پرسپولیس و استقلال و باشگاه شهدای چوار، در سالروز این واقعه تلخ به یاد همه شهیدان گرانقدر مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد.
رییس هیأت مدیره باشگاه شهدای چوار 65 ایلام نیز با قدردانی از متولیان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای چوار ایلام افزود: شهرآورد 84 پایتخت به نمایندگی از خانواده های شهدا، جانبازان و بازماندگان این واقعه تلخ از خانواده های معظم شهیدان یونس تلوکی، حسین هزاوه، خلیل مظفری و همچنین از جانبازان سرافراز علی قیطاسی و فرشاد پورنوروز تجلیل خواهد شد.
شهرآورد پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس تهران، فردا یکشنبه ساعت 15  در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.
روز 23 بهمن ماه سال 1365، یکی از بزرگترین فجایع تاریخ فوتبال دنیا در شهر چوار به وقوع پیوست و هواپیماهای رژیم بعثی عراق، محل مسابقه فوتبال بین تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را در دقیقه 55 بمباران کرد تا آن مسابقه فوتبال برای همیشه ناتمام بماند و تعداد زیادی از بازیکنان، مربیان، تماشاگران و داوران به شهادت برسند.

نظر شما