شناسهٔ خبر: 65158460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان خبرداد؛

بیش از ۱۱ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان هستند

زنجان- مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عزیزخانی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال‌های ۵۶ و ۵۵ با جمعیت ۳۵ میلیون نفر پوشش بیمه‌ای ۲۰ درصد بود که امروز ۷۰ درصد زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک ۱۰۰ درصد جمعیت کشور از بیمه‌های درمانی صندوق‌های مختلف بهره‌مند هستند، ابراز کرد: این رقم در نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورده و دستاورد بسیار بزرگی به‌شمار می‌رود.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان بیان کرد: هم اکنون بیش از ۵۹۸ هزار نفر از شهروندان زنجانی معادل ۵۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات درمانی تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای مابقی جمعیت استان و دهک‌های پایین درآمدی را برعهده بیمه سلامت و دلت قرار گرفته است که این افراد بدون دریافت هزینه تحت بیمه درمانی رایگان قرار دارند.

عزیزخانی در خصوص افزایش تعداد بیمه شدگان در استان زنجان یادآور شد: تا آذرماه امسال از ۲۰۳ هزار نفر در دوره مشابه به ۲۰۸ هزار نفر رسیده‌ایم که ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در زمینه بیمه شدگان خاص ۵ هزار نفر از بافندگان فرش، ۱۲ هزار و ۷۰۰ راننده، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران و در مجموع ۳۲ هزار بیمه شده خاص در بخش‌های مختلف مثل باربران، خادمان مساجد، زنبورداران و کارفرمایان مشمول کمک دولت شدند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش سلامت نیز پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه‌های بهداشت، درمان داشته‌ایم، عنوان کرد: در بخش درمان تأمین‌اجتماعی قبل از انقلاب تنها حدود ۲۰ مرکز درمانی وجود داشت. وی افزود: امروز حدود ۴۰۴ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی و بیمارستان‌های بسیار مجهز و پیشرفته با خدمات بسیار کیفی در حال ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در سراسر کشور هستند.

عزیزخانی تعداد کارگاه‌های تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی را افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه برشمرد و گفت: تعاملات خوبی با حوزه کارفرمایی و کسب و کار داریم؛ به عنوان مثال در دوران کرونا همکاری خوبی با کسب‌وکارها در بخشودگی جرایم صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری هم ۲۶ هزار کارگاه از خدمات و شرایط تعدیلی حوزه بخشودگی جرایم استفاده کردند و بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در این بخش تقسیط بدهی کارگاه‌ها و کارفرمایان صورت گرفت.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان بیمه فراگیر استان زنجان نیز حدود ۴۲ هزار نفر است، اظهار کرد: در استان زنجان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی رقم پرداختی ماهانه بابت بیمه بیکاری در استان زنجان را حدود ۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اداره‌کل در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده است.

نظر شما