شناسهٔ خبر: 65104452 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

سامانه بارشی جدید روز یکشنبه وارد ایران می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز یکشنبه خبر داد و اعلام کرد که بارش‌ها در برخی مناطق از جمله جزایر شمالی خلیج‌فارس و شمال استان بوشهر شدید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲) و فردا (شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایداری همراه با افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور حاکم خواهد بود. 

روز یکشنبه اما با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، در مناطقی از جنوب غرب و جنوب ابرناکی، باران، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. در این روز در جزایر شمالی خلیج‌فارس و شمال بوشهر بارش‌ها شدت دارد و دریا مواج و متلاطم خواهد بود. 

روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان را در بر می‌گیرد و برای جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. 

روز سه‌شنبه آینده در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. 

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج خلیج فارس 

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید (بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات) و بیشینه ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس

زمان و منطقه اثر: 

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس. 

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی. 

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر.

انتهای پیام/

نظر شما