شناسهٔ خبر: 65074680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

تولید ۸۶ هزار قطعه نیروگاهی به شیوه مهندسی معکوس

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: ۸۶ هزار قطعه نیروگاهی به شیوه مهندسی معکوس در این نیروگاه تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا به اهتمام جدی نیروگاه در زمینه حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به بیگانگان اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۸۶ هزار قطعه موردنیاز نیروگاهی به شیوه مهندسی معکوس و با کیفیتی خوب و قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی طراحی و تولید شد.

نوراله ادبی فیروزجائی با اشاره به اینکه صد‌ها قطعه به دستان توانمند همکاران ما در کارگاه‌های داخل نیروگاه بازسازی شد، ادامه داد: طی دو سال گذشته با همت صنعتگران داخلی بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ قطعه با روش مهندسی معکوس ساخته شد.

او به تولید بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در ۲۹ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: علیرغم محدودیت‌ها و چالش‌های موجود بخصوص کاهش سطح آب دریای خزر در سال‌های اخیر، عمر بالای تجهیزات بویژه در بخش واحد‌های بخار نیروگاه، همکاران ما بی‌وقفه و با تمام همت و توان خود در حال تلاشند تا همه واحد‌های نیروگاه با حداکثر توان و ظرفیت بتوانند در خدمت شبکه برق کشور باشند و کالای ارزشمند برق را بدست مشترکان برسانند.

ادبی ادامه داد: در این راستا طی این مدت، ۳۵ برنامه تعمیراتی در واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی انجام شد و طبق برنامه تا قبل از پیک مصرف تابستان سال آینده ۷ برنامه دیگر تعمیراتی از جمله تعویض لوله‌های بویلر در واحد ۳ بخار انجام خواهد شد.

نظر شما