شناسهٔ خبر: 61468611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اثر طوفانی شدن دریا رخ داد

هجوم خزه و جلبک‌های دریایی به تاسیسات نیروگاه نکا

هجوم جلبک‌ها و خزه‌های دریایی به سیستم تامین آب‌خنک‌کاری واحد‌های بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: در پی هجوم جلبک‌ها و خزه‌های دریایی به سیستم تامین آب خنک کاری واحد‌های بخار نیروگاه که از عصر روز سه شنبه بیستم تیر ماه با شدت آغاز و بتدریج تا روز جمعه از شدت آن کاسته شد.


نورالله ادبی فیروزجائی افزود: در اثر گرفتگی موشل فیلتر‌های سیستم تأمین آب خنک کاری واحد‌های بخار، واحد‌های یک، دو و سه به تناوب از مدار خارج شد طوری که حداکثر تولید روز چهارشنبه این واحد‌ها در حالت در مدار بودن همه واحد نسبت به روز قبل، بیش از ۵۰۰ مگاوات کاهش یافت.

او گفت: خزه‌ها و جلبک‌ها در اثر گرم شدن هوا در رودخانه‌ها و جویبار‌های منتهی به دریا رشد و وارد دریا می‌شوند و در اثر طوفانی شدن دریا پدیده هجوم خزه‌ها و جلبک‌ها به سیستم خنک کاری واحد‌های بخار رخ می دهد.


مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا ادامه داد: کارکنان امور بهره برداری، تعمیرات، خدمات و ایمنی نیروگاه به صورت شبانه روزی درتلاش هستند تا با شستشوی مستمر موشل فیلتر‌ها و باند اسکرین‌ها و روش‌های ابتکاری، محدودیت تولید واحد‌ها را مرتفع و شرایط را به حالت عادی برگردانند.

ادبی فیروزجائی افزود: سیستم خنک کاری واحد‌های بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا از آب دریا برای چگالش بخار خروجی از توربین‌ها در کندانسور‌ها و برگشت مجدد آب به سیکل بسته آب و بخار استفاده می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_9927017"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3924888/9927017?width=400&height=300"></script></div>

نیروگاه شهید سلیمی نکا، یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور متشکل از دو بخش مستقل بخاری و سیکل‌ترکیبی بوده که در ساحل دریای‌خزر و در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان نکا قرار دارد قدرت نامی این نیروگاه ۲۲۱۴ مگاوات است.

نظر شما