شناسهٔ خبر: 61484664 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

تلاش برای بازگرداندن واحد بخار به مدار؛

هجوم جلبک‌ و خزه به سیستم خنک‌کاری واحدهای بخار نيروگاه شهيدسليمی نكا

سیدمیثم عمادی

هجوم جلبک‌ها و خزه‌های دریایی به سیستم تامین آب خنک کاری واحدهای بخار نيروگاه شهيدسليمی نكا موجب محدودیت تولید و خروج متناوب سه واحد بخار اين نيروگاه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، نورالله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع اين حادثه که از عصر روز سه شنبه بیستم تیرماه با شدت آغاز شد و بیش از یک هفته به تناوب ادامه داشت، در اثر گرفتگی موشل فیلترهای سیستم تأمین آب خنک کاری ، واحدهای بخار جهت انجام فعالیت‌های مورد نیاز به تناوب از مدار خارج و تولید عملی این واحدها نیز برحسب نیاز در بار حداقل محدود شد.
ادامه داد: کارکنان زحمتکش امور بهره برداری، تعمیرات، خدمات و ایمنی نیروگاه به صورت شبانه روزی و جهادی با شستشوی مستمر موشل فیلترها و باند اسکرین‌ها و روش‌های ابتکاری، محدودیت تولید واحدها را مرتفع و شرایط را به حالت عادی برگرداندند.
وی گفت: خزه‌ها و جلبک‌ها در اثر گرم شدن هوا در رودخانه‌ها و جویبارهای منتهی به دریا رشد و وارد دریا می شوند و در اثر طوفانی شدن دریا پدیده هجوم خزه ها و جلبکها به سیستم خنک کاری واحدهای بخار رخ مي‌دهد.
سیستم خنک کاری واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا از آب دریا برای چگالش بخار خروجی از توربین ها در کندانسورها و برگشت مجدد آب به سیکل بسته آب و بخار استفاده می‌کند.

گالری تصاویر

نظر شما