شناسهٔ خبر: 65025024 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وضعیت امروز جامعه با راه شهدا فاصله دارد

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه آنچه که امروز مشاهده می‌شود با آنچه که تحت عنوان راه شهدا یاد می‌کنیم، فاصله دارد، گفت: واقعیت این است که در محیط دانشگاه شاید لحظه‌ای نیست که به فکر احیای یاد شهدا و احیای فرهنگ ایثار و شهادت نباشیم.

صاحب‌خبر -

مقیمی در دیدار با مادران و همسران شهدا: وضعیت امروز جامعه با راه شهدا فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نخستین نشست از ویژه‌برنامه‌های چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مادران و همسران شهدای دانشگاه تهران گفت:برای برخی ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه شرمنده شهدا و خانواده شهدا هستیم، حتی یک مورد هنجارشکنی را هم در دانشگاه تحمل نمی‌کنیم و اعتقاد داریم که باید با ظرافت و سنجیده و به روش اقناعی به مدیریت فضای فرهنگی بپردازیم؛ البته تاکید داریم که مواجهه اقناعی با هنجارشکنی به معنای کوتاه آمدن و کنار کشیدن از اصول هم نیست. رئیس دانشگاه تهران افزود: اگر خود را خیلی مدیون حضرت امام (ره) و شهدای معظم انقلاب اسلامی می‌دانیم، شایسته است خدمتی که امام و شهدا به ما کردند را همواره با خود مرور و اندیشه کنیم که واقعاً اگر حادثه عظیم انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد، ما چه سرنوشتی پیدا می‌کردیم و چه مسیری را پیش می‌بردیم و آخرت ما چگونه رقم می‌خورد. وقتی انسان به عمق موضوع فکر می‌کند، می‌بیند که یکایک مردم ایران و بویژه دانشگاهیان و مسئولان کشور خیلی وظیفه سنگین و خطیری در قبال جانفشانی‌های امام و شهدا بر دوش داریم و باید بیش از پیش تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: روش‌های مدیریتی که برای تحقق ارزش‌های دینی در جامعه و دانشگاه پیش می‌گیریم باید منبعث از آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام باشد، در غیر اینصورت، چنانچه روش‌های مدیریتی ما به صورت سلیقه‌ای انتخاب شوند و به دور از تربیت عقلانی برآمده از همگرایی عقلانیت و معنویت مورد تاکید در معرفت دینی باشند، ممکن است نه تنها اهداف ما برای تحقق ارزش‌های اسلامی محقق نشود بلکه نتیجه عکس هم بدهد.

رئیس دانشگاه تهران همچنین به راه‌اندازی موزه شهدای دانشگاه تهران در خیابان پورسینا اشاره کرد و گفت: این موزه در ستاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران (سمات) راه‌اندازی شده است که در ورودی این ساختمان، آثار شهدای عزیز در غرفه‌های جداگانه ارائه و معرفی می‌شود.

نظر شما