سید مسعود صفوی، تهیهکننده انیمیشن «شکرستان» در پاسخ به این سوال که آیا حضور انیمیشنهای «ببعی»، «رویاشهر»، «ساعت جادویی (سفربه تاریکی)» و «شمشیر و اندوه» در چهل و دومین فیلم فجر میتواند نویدبخش توجه به حوزه انیمیشن باشد؟ گفت: از آنجایی که تولید انیمیشن در دنیا دیرتر شروع شد، در جشنوارهها هم دیرتر حضور یافت. همیشه بدنه سینما و جشنوارههای کشورهای مختلف به سینمای بزرگسال یا زنده توجه داشت. اما چه شد که به انیمیشن توجه شد؟ وقتی فروش انیمیشن در سینما را دیدند.
صفوی ادامه داد: همین اتفاق در ایران هم افتاده است. ابتدا بدنه سینما حضور انیمیشن در گیشه را نمیپذیرفت و میگفت سینمای کودک در دهه ۶۰ و ۷۰ موفق نبوده است. اما وقتی به همین انیمیشنهای تولید شده نگاه کنید میبینید چه حجمی از فروش و تماشاچی جابهجا شده است. ناخودآگاه هر جشنواره و پخشکنندهای توجهاش به انیمیشن جدی میشود و آنها هم میخواهند در این موفقیت شریک شوند. انیمیشن جای خود را در سینما باز کرده، بدون اینکه قدرت یا فشاری به سینما وارد کند.
تهیهکننده انیمیشن «شکرستان» با بیان اینکه پیش از این بدنه سینما فکر میکرد چشم تماشاچی به دنبال سوپراستارهاست (ابر ستاره)، توضیح داد:، اما وقتی دید شخصیت تازهای در انیمیشن خلق شده و این همه فروش دارد، ناخودآگاه نگاهها به صنعت انیمیشن تغییر کرد. حتی به مرور سوپراستارها وارد عرصه انیمیشن شدند. چون دیدند انیمیشن قابلیت دیده شدن دارد. یک زمانی خیلی سخت بود که یک سوپراستار صداپیشگی یک شخصیت عروسکی را بپذیرد. آنقدر انیمیشن دامنه مخاطبانش را در سینما و تلویزیون بزرگ کرد، که سوپراستارها تمایل خود را برای حضور در پروژهها اعلام میکنند.