شناسهٔ خبر: 64986033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آشنایی زنبورداران روستای گامیر دزفول با بیماری‌های زنبور عسل

رئیس اداره دامپزشکی دزفول از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های زنبور عسل ویژه زنبورداران روستای گامیر این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آشنایی زنبورداران روستای گامیر دزفول با بیماری‌های زنبور عسل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن ورجاوند گفت: با توجه به تراکم بالای زنبورستان‌ها در دزفول و به منظور افزایش آگاهی زنبورداران و مدیریت بهداشتی زنبورستان ها، یک کلاس آموزشی با عنوان "بیماری‌های رایج زنبور عسل" با تدریس کامیار احمدی، دبیر کمیته زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور در روستای گاومیر از توابع بخش سردشت دزفول برگزار شد.


وی افزود: در این کلاس آموزشی، زنبورداران با روش‌های پیشگیری و مقابله با بیماری‌های رایج زنبور عسل، نظیر لوک آمریکایی و اروپایی، کنه واروآ و نوزما آشنا شدند.


ورجاوند ادامه داد: فراگیران حاضر در این کلاس آموزشی با روش‌های صحیح نمونه برداری از زنبورها، آشنایی با دارو‌های زنبور عسل و روش‌های صحیح ضد عفونی کندو‌ها آشنا شدند و در پایان از تعدادی از کندو‌ها به صورت رایگان جهت ارزیابی بیماری‌های رایج زنبور عسل نمونه برداری انجام گردید.


رئیس اداره دامپزشکی دزفول در پایان از زنبورداران خواست توجه کامل به حسن اجرای شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی داشته باشند و هرگونه روند غیر معمول از قبیل علائم بیماری و تلفات غیر عادی و ... را از طریق شماره تماس ۰۶۱۴۲۴۲۰۹۱۱ اطلاع رسانی کنند.


دزفول با توجه به شرایط مطلوب پرورش زنبور عسل با بیش از ۱۷۴ کد زنبورستان با جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار و ۴۱۲ کندو، هر ساله میزبان زنبوردارانی از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر است.

نظر شما