شناسهٔ خبر: 64964935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

کردستان زمینه‌ی اعتلای فرهنگی و ورزشی بسیار بالایی دارد

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه استان زمینه‌های اعتلای فرهنگی و ورزشی بسیار بالایی را دارد، تاکید کرد: در حوزه زیرساخت‌های ورزشی باید از فرسودگی اماکن ورزشی جلوگیری کرد

صاحب‌خبر -

در اولین روز از دهه مبارک فجر جمعی از ورزشکاران و فعالان حوزه جوانان در نشست صمیمی با نماینده ولی فقیه در کردستان، مطالبات خود را مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این دیدار اظهار کرد: استان زمینه‌ی اعتلای فرهنگی و ورزشی بسیار بالایی را دارد و در حوزه زیرساخت‌های ورزشی باید از فرسودگی اماکن ورزشی جلوگیری کرد که گاهی با مدیریت‌های جزئی امکان‌پذیر است. 

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: ورزشکاران به خاطر بعد مادی وارد عرصه ورزش نمی‌شوند و حفظ عناوین ورزشی به واسطه انگیزه بالایی است که آن‌ها دارند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت اماکن ورزشی خارج از مدیریت ورزش وجوانان، برای توسعه و تقویت این عرصه بهره گرفته شود که می‌شود در قالب تفاهم‌نامه‌هایی این مهم را عملی کرد

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین با بزرگداشت یاد ورزشکار فقید فریار امینی‌پور از فقدان این ورزشکار برجسته استان ابراز تاسف کرد

وی ادامه داد: در طول یک سال آینده دیدارهایی با وزرای دولت سیزدهم در ارتباط با مطالبه‌گری مسائل و مشکلات استان خواهیم داشت که امیدوارم ثمره آن رونق توسعه و پیشرفت استان فرهنگی کردستان باشد.

هزینه کرد ۸۵۰ میلیون تومانی برای تجهیزات ورزشی روستا‌ها

 سرپرست دستگاه ورزش و جوانان کردستان نیز در این دیدار گفت: نهال انقلاب اسلامی امروز به درخت تناوری تبدیل شده که دشمنان آن از سایه‌اش هم هراس دارند و دوستانش و همه مستضعفان جهان در زیر سایه این درخت تنومند احساس آرامش دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۱ هیات ورزشی استانی، افزود: حدود ۶۷ هزار ورزشکار در قالب این هیات‌ها مشغول به فعالیت‌های ورزشی هستند.

غلام‌ویسی، به برگزاری ۷۵ مورد میزبانی مسابقات ملی و منطقه‌ای در کردستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۵۱ نفر از ورزشکاران استان، امسال در مسابقات بین‌المللی، آسیایی و منطقه‌ای شرکت کردند که ۳۷ نشان طلا نقره و برنز رهآورد فعالیت این ورزشکاران بود.

 سرپرست دستگاه ورزش و جوانان کردستان اظهار کرد: ۸۵۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی برای روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته استان در سال جاری هزینه شد که این مسئله در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه عادلانه امکانات اجتماعی انجام شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۶ طرح ورزشی در دولت سیزدهم یادآور شد: ۶ زمین چمن ورزشی در طول دهه مبارک فجر در شهرستان‌های دهگلان، مریوان و قروه بهره‌برداری و به روستاییان تحویل داده می‌شود که اعتبار اجرای این طرح‌های ورزشی ۷۰ میلیارد ریال است.

نظر شما