شناسهٔ خبر: 68084260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

سند نقشه مهندسی فرهنگی، یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور و نقطه‌زن است

استاندار خراسان جنوبی گفت: سند نقشه مهندسی فرهنگی، یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور و نقطه‌زن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه هفدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۲ تصویب شد و ۱۳ هدف کلان دارد.

وی افزود: فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله توجه به نهاد خانواده و جمعیت، توجه به هویت ایرانی اسلامی و پاسداست زبان فارسی در قالب همین سند نقشه مهندسی کشور بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه سند نقشه مهندسی فرهنگی در دولت سیزدهم حالت اجرایی پیدا کرد، گفت: ما شاهد اقدامات تحولی و زیربنایی در دولت سیزدهم بودیم و این نقشه یک مدل کار تشکیلاتی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه ما در کار تشکیلاتی و هم افزایی ضعف داریم.

وی با بیان اینکه سند نقشه مهندسی فرهنگی یک مدل برنامه‌ریزی مسئله‌محور و نقطه‌زن است، ادامه داد: در دولت سیزدهم ریل‌گذاری برای توسعه استان در حوزه سخت‌افزاری و اقتصادی داشتیم به عنوان مثال همین راه آهن که مطالبه دهه ۴۰ مردم استان بود اکنون در حال اجراست.

قناعت بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی و همچنین انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در دولت سیزدهم آغاز شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری در حوزه فرهنگی را شاهد نبودیم و سند نقشه مهندسی فرهنگی در حقیقت ریل گذاری حرکت عمومی جامعه به سمت ارزش‌ها و مبانی نظام و انقلاب است، تصریح کرد: در این سند برای دستگاه‌های اجرایی مربوطه شرح وظایف و نقشی تعریف شده و موظفند برنامه و کارهای خود را بر اساس این سند انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی به اهمیت تبلیغاتی محیطی و رعایت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: بیشترین انتقال مفاهیم به شهروندان از حوزه بصری است پس مهم است که از طریق تبلیغات محیطی چه خوراک فکری روحی به مردم داده می‌شود.

قناعت با بیان اینکه دستورالعمل و ضوابط تبلیغات محیطی مصوب بهمن ۱۳۸۸ مجدد باید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، متذکر شد: نصب دیوارنگاره‌ها هم پیشنهاد خوبی است چون خلأ آن در استان ولایتمدار و انقلابی خراسان جنوبی به چشم می‌خورد لذا کمیته‌های چندگانه با حضور شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا این مهم در سطح شهر محقق و اجرایی شود.

نظر شما