شناسهٔ خبر: 68084236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد _در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: انسان موجودی دارای ابعاد گوناگون است و به همین دلیل هم نیازهایش متفاوت و غالباً این گونه است که وقتی نیازهای کلی را در کنار هم برای جامعه تعریف می‌کنند، اینها را در عرض هم بیان می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، نظامی و انتظامی و مسائل فرهنگی را در کنار هم می‌بینند و چون امور دنیایی و نفسانی و رفاهی برای بشر جاذبه بیشتری دارد آن را مقدم بر مسائل فرهنگی می‌بینند و نتیجه‌اش همین است که بعد از ۴۵ سال هنوز مسئله فرهنگ با اما و اگرها همراه بوده و اگر مصوبه‌ای هم در این زمینه بوده خاک خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همه مسائل از اقتصاد، اجتماعی و سیاسی در طول مسائل فرهنگی قرار دارند نه در عرض آن و این اشتباه بزرگ ما است.

وی با بیان اینکه تا فرهنگ اصلاح نشود مسائل دیگر اصلاح نخواهد شد، تصریح کرد: در ملت‌ها و کشورهای مختلف مشاهده می‌کنید که دیدگاه‌های اقتصادی و امور در رشته‌های مختلف خیلی شبیه به هم هستند اما در عمل ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارند.

آیت‌الله عبادی متذکر شد: نیروی مسلح جمهوری اسلامی در راه خدا و برای عدالت و حق آموزش می‌بیند و دفاع می‌کند و آنچه به او جهت می‌دهد فرهنگ است اما نیروی مسلح آمریکا و کمونیست و صهیونیستی با همان آموزش‌های نظامی، جنایت می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شود، بیان کرد: اگر درست تصمیم گرفته شود و درست اصلاح و اجرا شود، شورای فرهنگ عمومی و نظرات شما خیلی نقش دارد، چون خوشبختی مردم در همین مسائل فرهنگی است.

نظر شما