شناسهٔ خبر: 64958430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

زارع در گفتگو با ایسکانیوز:

طرح جهاد تربیتی در مدارس حاشیه شهر یزد اجرا می‌شود

عضو مجمع جهادگران یزد گفت: طرح جهاد تربیتی با حضور دانشجویان و دانشجو معلمان دانشگاه های استان در مدارس حاشیه شهر یزد موفق به پوشش ۲۵ مدرسه شده است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا زارع عضو مجمع جهادگران یزد در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی باید بر اساس شناخت ما نسبت به آنچه دشمن انجام می‌دهد سازمان یابد.

وی ادامه داد: این مسئله شناخت و نقشه‌خوانی خیلی مهم است و در اهداف معاونت جهادی باید تعریف شود. ما اگر واقعاً قبول کرده باشیم می‌خواهیم کار جدی و قابل قبولی انجام دهیم و خاکریز دفاعی خود را به خاکریز عملیاتی تغییر دهیم واجب است.

وی در خصوص طرح جهاد تربیتی در مدارس شهر یزد گفت: مولفه‌های جهاد را در تمامی عرصه‌های حضور اعم از دانشگاه و مدرسه، دنبال کنیم و مسائل مذکور جز با ارتقای فهم ما از مسئله جهاد و بازنگری معنای آن در شرایط حاضر، میسر نخواهد شد.

وی درباره رسالت فعالیت جهادی گفت: در طرح های جهادی موضوع ما جهد و تلاش نیست و اصلاً جهد و تلاش از منظر فعل جهاد موضوعیت ندارد، این تلاش شرط لازم است اما کافی نیست.

معاونت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در شورای جهادی بسیج دانشجویی استان همه‌ی معاونت های بسیج دانشجویی، معاونت های جهادی و سیاست گذاری های کلان در حوزه جهادی را داریم.

وی ادامه داد: معاونت جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد، طرح های تربیتی را برنامه ریزی می‌کند که هرساله از آغاز تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود و در حوزه های آموزشی، تربیتی، مذهبی و مشورتی به ارائه خدمت می‌پردازد و در برنامه‌های مدارس با کودکان بی بضاعت که خانواده های آن ها توان مالی خوبی ندارند و از لحاظ فرهنگی در سطح خوبی قرار ندارند روبرو هستیم.

بر اساس آمار موجود در سال ۱۴۰۲ حدود 70 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و از مهرماه در حال اجراست، ضمناً تاکنون 25 مدرسه حاشیه شهر را پوشش داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: در زمستان سال ۱۴۰۲ اردوهای جهادی خدمت رسانی با حضور دانشجویان دانشگاه های مختلف و در حوزه‌های تخصصی سلامت، تربیتی و عمرانی در حال برگزاری می‌باشد، برای نمونه دانشگاه پیام نور، اردوی جهادی خود را در حوزه سلامت، آموزش، بهداشت و مشاوره برگزار کرده‌است.

وی در پایان بیان کرد: گروه های جهادی به دلیل اینکه هر کدام حوزه تخصصی مربوط به خود را دارند، اگر از مسئولین مطالبه کنیم که در سطح کلان و استانی مسائل را احصاء کرده و برای آنها راهکارهایی را ارائه دهیم، با همت جوانان این مرز و بوم می‌توانیم ضمن اجرا طرح‌های جهادی ایرانی آباد و سرافراز را بسازیم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای پیام./

نظر شما