شناسهٔ خبر: 64898134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار امیر عبداللهیان با فرمانده ارتش پاکستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین دیدار رسمی خود در جریان سفر به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

دیدار امیر عبداللهیان با فرمانده ارتش پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین امیر عبداللهیان  وزیر امور خارجه کشورمان که با هدف گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه به پاکستان سفر کرده با "ژنرال سید عاصم منیر" فرمانده ارتش این کشور دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد، طرفین در مورد طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه و تحولات مهم امنیتی منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.
به گفته منابع خبری مقامات دو کشور همسایه همچنین آخرین تحولات در روابط دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه همکاری‌های دفاعی و امنیت مرز‌های مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
با توجه به تحولات اخیر مرزی ایران و پاکستان و همچنین تلاش‌های زیاد دشمنان مشترک برای ایجاد نا امنی و بی ثباتی در مناطق مرزی دو کشور همسایه بسیاری از کارشناسان دیدار آقای عبداللهیان با فرمانده ارتش پاکستان را در راستای تعیین راهکاری‌های مشترک و هماهنگ دو کشور برای مبارزه با تروریسم بسیار مهم ارزیابی می‌کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با "جلیل عباس جیلانی" همتای پاکستانی خود دیدار و درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفتگو کرد.
ایجاد کمیسیون سطح عالی وزرای خارجه ایران و پاکستان برای بررسی پیشرفت توسعه روابط در بخش‌های مختلف، تسریع در روند اجرایی سازی همکاری‌های اقتصادی و همچنین هماهنگی بیشتر دو کشور همسایه در زمینه مدیریت و امنیت مرزی مهمترین توافقات صورت گرفته در نشست وزراری خارجه ایران و پاکستان اعلام شده است.

نظر شما