شناسهٔ خبر: 67636827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آلمان برای حل کمبود نیروی کار دست به دامن هند می‌شود

آلمان که این روزها در بسیاری بخش‌ها از کمبود نیروی متحصص رنج می برد برای حل این بحران دست به دامن هند شده و می خواهد روند استخدام نیرو از این کشور را تسهیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، آلمان مدت طولانی است که برای استخدام نیروهای کار از هند تلاش می‌کند.

دولت فدرال آلمان به این ترتیب می‌خواهد استخدام کارگران ماهر از هند در مقیاس بزرگ را آسان‌تر کند. به همین منظور، هوبرتوس هایل، وزیر کار فدرال آلمان پس از نشست با دانشجویان هندی در دانشگاه آزاد برلین اعلام کرد، استراتژی استخدام کارگران ماهر هند در پاییز در رایزنی‌های دولت آلمان و هند ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این استراتژی کارگران ماهر همراه با وزارت امور خارجه و وزارت کار فدرال، با اقتصاد آلمان، ایالت‌ها و سایر بخش‌ها نیز در حال توسعه است. هدف این است که "یک سیگنال روشن به هند ارسال شود مبنی بر اینکه از ذهن روشن و دستان کمک کننده در آلمان استقبال می‌شود".

وزیر کار آلمان گفت: ما می خواهیم برای یک کشور بزرگ این مسئله را روشن کنیم که چگونه این روند شکل می گیرد. ما چگونه با تسریع صدور روادید برخورد می‌کنیم، چگونه با مسئله استخدام در حوزه‌های مختلف برخورد می‌کنیم، اقتصاد چه وظایفی دارد، ایالت‌های مختلف فدرال چه ابتکاری دارند.

هیل تاکید کرد: هند کشور مهمی است زیرا نه تنها دارای بیشترین جمعیت در جهان است، بلکه به این دلیل که هر ماه 1.5 میلیون نفر دیگر وارد بازار کار در هند می‌شوند. وی تاکید کرد: جوانان زیادی آنجا هستند.

هیل در جریان تبادل با دانشجویان هندی تاکید کرد که بازار کار آلمان به دلیل ساختار جمعیتی این کشور با چالش‌های بزرگی روبرو است. این مقام حزب سوسیال دموکرات آلمان با استناد به مطالعه موسسه تحقیقات بازار کار و شغلی (IAB) گفت که آلمان تا سال 2035 به هفت میلیون کارگر ماهر برای پاسخگویی به تقاضا نیاز خواهد داشت.

دانشجویان هندی هم در گفتگو با وزیر کار آلمان ، سیستم بهداشت و درمان آلمان، فرصت برای دریافت حقوق بهتر و کیفیت زندگی و کیفیت هوا را از مزایای آلمان ذکر کردند. با این حال، چندین دانشجوی دکترا نیز نگرانی خود را در مورد چشم انداز علم در این کشور که از نظر آنها نامشخص است ابراز کردند. علاوه بر این، بوروکراسی و وضعیت دیجیتالی شدن به عنوان معایب از طرف دانشجویان ذکر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما