شناسهٔ خبر: 64897967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

وقوع ۳۰ بلای طبیعی در ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:ایران وقوع ۳۰ بلا از ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:ایران وقوع ۳۰ بلا از ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر جعفر میعادفر در اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت به میزبانی یزد، با اشاره به وقوع اکثر بلایای طبیعی شناخته شده دنیا در ایران و بلاخیز بودن کشورمان در سطح آسیا و جهان گفت: متاسفانه ایران وقوع ۳۰ بلا از مجموع ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.
وی از حادثه تروریستی کرمان و حریق اخیر در بیمارستان گاندی یاد کرد و افزود: وقوع عوارض ناشی از بلایای طبیعی از یک طرف و جنگ‌های پیرامون کشورمان از سوی دیگر، چهره متفاوتی از مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل را شکل داده است.
رئیس سازمان اورژانس کشور به تهدیدات متعدد مبتلا به کشورمان در تمام عرصه‌ها طی سالیان گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمنان در موضوع پدافند غیرعامل حائز اهمیت و تداوم اقدامات ضروری، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
میعادفر با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و پیشرفت‌های علمی و نظامی کشورمان می‌تواند دلیلی برای توجه و تهدید سایر کشور‌ها باشد، تصریح کرد: توسعه سریع شهرنشینی، تغییرات اقلیمی به خصوص تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و گسترش سرزمینی گرد و غبار، بحث کم بارشی، فرونشست زمین، پایین بودن سطح دانش خانواده‌ها از دیگر تهدیدات در حوزه پدافندغیرعامل کشورمان است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت بر اهمیت حفظ مراکز حیاتی و حساس در کشورمان از جمله انتقال خون و انستیتو پاستور و برخی بیمارستان‌های کشورمان در راستای کاهش آسیب‌پذیری با افزایش ضریب ایمنی آنها تأکید کرد.

نظر شما