شناسهٔ خبر: 64878946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت:

ایران از کشورهای بلاخیز در سطح دنیاست

یزد- ایرنا - رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران از کشورهای بلاخیز در سطح آسیا و دنیا است گفت: متاسفانه ،ایران وقوع ۳۰ بلا از مجموع ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، «جعفر میعادفر» روز یکشنبه در مراسم آغاز بکار اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت در یزد افزود: پیشرفتهای علمی و نظامی کشور نیز باعث شده تا همواره مورد توجه و تهدید سایر کشورها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: توسعه سریع شهرنشینی، تغییرات اقلیمی بخصوص تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و گسترش سرزمینی گرد و غبار و بحث کم بارشی و فرونشست زمین و پایین بودن سطح دانش خانواده ‎ها از دیگر تهدیدات در حوزه پدافندغیرعامل کشور ایران است و دشمن در سالهای اخیر از طریق جنگ هیبریدی و ترکیبی نیز کشورمان را مورد تهدید قرار داده است.

وی افزود: قرار گرفتن در موقعیت ژئوپلیتیکی و پیشرفتهای علمی و نظامی کشور نیز باعث شده تا همواره مورد توجه و تهدید سایر کشورها باشیم.

میعادفر همچنین توسعه سریع شهرنشینی، تغییرات اقلیمی بخصوص تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و گسترش سرزمینی گرد و غبار و بحث کم بارشی و فرونشست زمین و پایین بودن سطح دانش خانواده‎ها را از دیگر تهدیدات در حوزه پدافندغیرعامل کشور بیان کرد و گفت: دشمن در سالهای اخیر از طریق جنگ هیبریدی و ترکیبی نیز کشورمان را مورد تهدید قرار داده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد:وزارت بهداشت تلاش دارد در عرصه آموزشی و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های تابعه و دانشگاه‌های هدف با برجسته سازی حوزه پدافند غیرعامل و ارتقای دانش و زیرساختهای این حوزه،‌ در عرصه اجرا نیز موفقیت‎هایی را کسب کند.

میعادفر به تهدیدات متعدد مبتلا به کشورمان در تمام عرصه‌ها طی سالیان گذشته اشاره و بیان کرد: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن در موضوع پدافند غیرعامل حائز اهمیت است که البته در این میان تداوم فعالیتهای ضروری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و حریق اخیر در بیمارستان گاندی، خاطرنشان کرد: وقوع عوارض ناشی از بلایای طبیعی از یک طرف و جنگهای پیرامون کشورمان از سوی دیگر، امروزه چهره متفاوتی از مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل را شکل داده است.

اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت» به مدت ۲ روز با حضور مدیران ارشد و کارشناسان مرتبط از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شهرکرد، کاشان و یزد برگزار می شود.

برگزاری پنل‌های تخصصی تهدیدات پرتوی، زیستی، شیمیایی، سایبری و تهدیدات اقلیمی با سخنرانی اساتید مطرح کشوری و استانی، برگزاری کارگاه‌های جانبی همایش با موضوعات سناریو نویسی پدافند، پاسخ به حوادث شیمیایی، پاسخ به حوادث هسته‌ای و مدیریت طغیان بیماری‌ها و نیز برپایی نمایشگاه دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌ی پدافند غیرعامل، از برنامه‌های همایش یاد شده است.

نظر شما