شناسهٔ خبر: 64886961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برف و باران ۲ روزه در ۹ استان ؛ بارش در این منطقه شدید است | آخر هفته طوفانی در ۷ استان

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا (سه‌شنبه) در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت. بیشینه بارش طی ۲ روز آینده در سواحل غربی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

پنجشنبه در نیمه غربی و نیمه جنوبی کشور سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش در غالب مناطق کشور ادامه خواهد داشت و بیشینه آن در نواحی جنوب شرق، جنوب و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهد بود.

همچنین پنجشنبه در استان‌های فارس، کرمان، یزد، شرق و جنوب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری و جمعه ـ علاوه بر نواحی ذکر شده ـ در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گر دو خاک رخ خواهد داد. جمعه شدت وزش باد در نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی فارس، یزد و نیمه شرقی اصفهان افزایش یافته و در این نواحی طوفان گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش
کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

امروز نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا سه‌شنبه دریای خزر مواج است.

نظر شما