شناسهٔ خبر: 64881124 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

سیستم مورد نیاز برای بازی ماینکرفت (Minecraft) چیست؟

ماینکرفت بازی سنگینی هست؟

صاحب‌خبر -

بازی ماینکرفت یکی از بازی‌های پرطفدار این چندسال اخیر محسوب می‌شود. این بازی در طی سال‌ها آپدیت‌های متنوعی دریافت کرده و محتواهای زیادی با آن اضافه شده. برای اجرای بازی ماینکرفت به سخت افزار قدرتمندی نیاز نیست و به آسانی می‌توان این بازی را اجرا کرد. این بازی به واسطه گیم‌پلی جذاب و سرگرم کننده به سرعت میان گیمرهای جوان محبوب شد و تعداد زیادی از پلیرها را جذب خود کرد. در این مقاله از ویجیاتو به معرفی سیستم مورد نیاز برای بازی ماینکرفت می‌پردازیم.

چگونه مشخصات کامپیوتر را چک کنیم؟

اکثر بازی‌ها قبل از عرضه لیستی از سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی منتشر می‌کنند. به همین دلیل اطلاع از مشخصات سخت افزاری کامپیوتر از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال اجرای بازی با سخت افزاری ضعیف‌تر از سیستم مورد نیاز، می‌تواند به تجربه گیمر صدمه بزند. راه‌های متفاوتی برای دیدن مشخصات سخت افزار کامپیوتر وجود دارد.

تصویر TNT در بازی ماینکرفت تصویر TNT در بازی ماینکرفت

برای دیدن مشخصات سخت افزاری سیستم خود ابتدا دکمه استارت را بزنید و کلمه “System Information” را تایپ کنید. پس از وارد شدن به قسمت اطلاعات سیستم، از بین گزینه‌ها “System Summary” را انتخاب کنید. پس از ورود به این قسمت روی علامت “+” کلیک کنید تا لیست مشخصات سیستم برای شما باز شود.

سیستم مورد نیاز برای بازی ماینکرفت

ماینکرفت (Minecraft) از جمله بازی‌هایی است که پلیر و استریمرهای زیادی را جذب خود کرده. همچنین برای تجربه این بازی محبوب به سخت افزار قدرتمندی نیاز نیست و اکثر کامپیوترهای خانگی به آسانی قادر به اجرای آن هستند. اما برای اجرای بازی با بالاترین حد کیفیت و بیشتر فریم ریت به یک کامپیوتر میان رده و حتی بالا رده نیاز دارید. یکی از ویژگی‌های این بازی مادهای مختلف است. اجرای برخی از ماد پک‌های ماینکرفت نیاز به کامپیوتر قدرتمندی است.

تصویری از بازی ماینکرفت تصویری از بازی ماینکرفت

سیستم مورد نیاز برای نسخه جاوا

برای اجرای نسخه جاوا ماینکرفت به سیستم نسبتا قدرتمندتری نسبت به نسخه بدراک نیاز است. همچنین نسخه‌های جدیدتر ماینکرفت مانند نسخه ۱.۲۰ از نسخه‌های قبلی سنگین‌تر هستند و به سخت افزار قوی‌تری نسبت به ورژن‌های قبلی نیاز دارند.

حداقل سیستم مورد نیاز سیستم پیشنهادی
سیستم‌عامل Windows 7 Windows 10
رم ۲ گیگابایت ۴ گیگابایت
پردازنده Intel Core i3-3210 3.2 GHz / AMD A8-7600 APU 3.1 GHz Intel Core i5-4690 3.5 GHz / AMD A10-7800 APU 3.5 GHz
کارت‌گرافیک Intel HD Graphics 4000 / AMD Radeon R5 NVIDIA GeForce 700 series / AMD Radeon Rx 200 series

سیستم پیشنهادی برای نسخه بدراک

همان طور که گفتیم نسخه بدراک نسبت به جاوا بازی سبک‌تری است. همچنین نسخه‌ای که بر روی کنسول‌ها اجرا می‌شود نسخه بدراک است و تنها نسخه جاوا برای بازیکنان کامپیوتر قابل دسترس است.

حداقل سیستم مورد نیاز سیستم پیشنهادی
سیستم‌عامل Windows 7 Windows 10
رم ۴ گیگابایت ۸ گیگابایت
پردازنده Intel Celeron J4105 / AMD FX-4100 Intel i7-6500U / AMD A8-6600K
کارت‌گرافیک Intel HD Graphics 4000 / AMD Radeon R5 NVIDIA GeForce 940M / AMD Radeon HD 8570D

سخن پایانی

بازی ماینکرفت از جمله بازی‌های محبوب چندسال اخیر محسوب می‌شود. تجربه بازی با سیستم مناسب تأثیر انکار نشدنی بر تجربه بازیکنان دارد. اجرای این بازی محبوب به سخت افزار قدرمندی نیاز ندارد و با اکثر سیستم‌های خانگی سازگار است. در این مقابه به معرفی سیستم مورد نیاز بازی ماینکرفت پرداختیم.

حداقل رم برای بازی ماینکرغت جاوا چه‌مقدار است؟

حداقل میزان رم برای اجرای این بازی ۴ گیگ است.

آیا برای اجرای ماینکرفت به سیستم قدرتمندی نیاز است؟

خیر، برای تجربه بازی ماینکرفت به سیستم قدرتمندی نیاز ندارید و تنها ۴ گیگ رم و پردازنده نسل ۴ مناسب است.

برای اجرای ماینکرفت بدراک با کیفیت ۱۰۸۰ و فریم‌ریت بالا چه مقدار رم نیاز است؟

برای اجرای بازی با بالاترین کیفیت به حداقل ۸ گیگ رم نیاز دارید.

برچسب‌ها:

نظر شما