شناسهٔ خبر: 56437238 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ

تجربه‌ی صوتی از بازی را بهبود ببخشید

صاحب‌خبر -

بدون شک گیمرهای حرفه‌ای در کنار استفاده از پی‌سی‌های قدرتمند یا لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده به استفاده از تجهیزات با کیفیت حرفه‌ای مثل موس و کیبورد گیمینگ و هدست حرفه‌ای نیز اهمیت می‌دهند. دلیل استفاده از این تجهیزات بدون شک کمک به گیمر برای افزایش تمرکز و دقت در هنگام بازی کردن خواهد بود.

راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ

تصور کنید که هنگام بازی کردن قادر به تشخیص موقعیت بازیکنان مقابل نباشید و در طرف مقابل حریف شما با استفاده از یک هدست حرفه‌ای با کیفیت درک کامل از موقعیت و صدای شما دارد. این موضوع باعث می‌شود تا حریف شما از یک برتری بزرگ در برابر شما برخوردار شود.

با این وجود انتخاب و خرید هدست حرفه‌ای به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. هدست‌های گیمینگ بدون تردید برای بازی ساخته شده‌اند. با این حال همه آن‌ها نمی‌توانند به بهبود عملکردتان در بازی به شما کمک کنند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین هدست حرفه‌ای و مناسب برای گیمینگ بپردازیم.

بهترین هدست مناسب گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

هدست حرفه‌ای مناسب بازی دارای ویژگی‌هایی بخصوص است که آن را از دیگر هدست‌ها و هدفون‌های بازار متمایز می‌کند. صدای تولید شده توسط هدست گیمینگ به صورتی‌ست که شما خود را درون محیط بازی ببینید. به همین منظور درایورهای مخصوصی در آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین این محصولات بیس ضعیف‌تری نسبت به دیگر هدست‌ها دارند که باعث می‌شود برای گوش دادن به موسیقی چندان مناسب نباشند.

ویژگی‌های هدست گیمینگ ویژگی‌های هدست گیمینگ

همچنین هدست گیمینگ مناسب دارای وزن پایین خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا بتوان چندین ساعت را بدون نیاز به استراحت صرف استفاده از آن کرد. این ویژگی در کنار داشتن ابری در هدبند یک ترکیب بسیار عالی را به وجود می‌آورد. علاوه بر آن کیفیت ساخت یک المان مهم دیگر به شمار می‌رود که باعث می‌شود بتوانید از هدست خود با خیالی آسوده‌تر و زمان بیشتری استفاده کنید.

هدست گیمینگ ایسوس Asus TUF Gaming H3

ایسوس (Asus) با ارائه محصولات در رده‌های قیمتی مختلف سعی دارد تا نیاز همه کاربران را برطرف کند. این کمپانی همچنین در ساخت محصولات خود دقت بسیار زیادی به خرج می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا شاهد ارائه محصولاتی بسیار بادوام از سوی این کمپانی باشیم. Asus Tuf Gaming H3 نیز یکی از این محصولات بسیار با کیفیت است.

هدست گیمینگ ایسوس Asus TUF Gaming H3 هدست گیمینگ ایسوس Asus TUF Gaming H3

این محصول با قیمت حدود ۱ میلیون تومان ارزش خرید بسیار بالایی دارد. کیفیت ساخت این محصول بسیار بالا است و از فلز برای ساخت هدبند آن استفاده شده است. علاوه بر آن پدهای روی گوش آن از جنس چرمی است و در طولانی مدت به گوش‌های شما آسیبی وارد نمی‌شود.

این هدفون ۲۹۴ گرمی دارای درایورهایی ۵۰ میلی‌متری قدرتمند بوده تا صدایی با وضوح بالا را به نمایش بگذارد و فرکانس پاسخ‌دهی آن بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است. با توجه به قیمت پایین آن نویز کنسلینگ را در آن نخواهید دید. اتصال این هدست حرفه‌ای با سیم و از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری است. در این محصول نرم افزار ایسوس کمک خاصی به شما نخواهد. باید بدانید کیفیت میکروفون این هدست مناسب بوده و صدای نسبتا واضحی را به مخاطبان شما می‌رساند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این هدست گیمینگ باید به وجود صدای فراگیر ۷.۱ (Surround Sound 7.1) در آن اشاره کرد. دقت این ویژگی در این محصول بسیار بالا است و تصویر سازی بسیار مناسبی برای شما ایجاد خواهد کرد. همچنین باید بدانید این هدست توسط Windows Sonic پشتیبانی می‌شود و از طریق ویندوز نیز می‌توانید در صدای آن تغییر ایجاد کنید.

مدل Asus TUF Gaming H3
نوع اتصال سیمی
کیفیت ساخت بسیار خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۵۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون متوسط
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله و Windows Sonic
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۱ میلیون تومان

هدست گیمینگ ریزر RAZER Blackshark V2 X

ریزر (Razer) یکی از پیشگامان و پرطرفدارترین برندهای ساخت تجهیزات جانبی گیمینگ است. بدون شک محصولات این کمپانی از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برند و جزو بهترین‌ها در میان هم‌رده‌ها هستند. محصول Blackshark V2 X از ریزر نیز یکی از بهترین هدست‌های گیمینگ به شمار می‌رود.

هدست گیمینگ ریزر RAZER Blackshark V2 X هدست گیمینگ ریزر RAZER Blackshark V2 X

قیمت این محصول جذاب در بازار کشور حدود ۱.۸ میلیون تومان است. همچنین در ساخت آن از چرم مصنوعی و پلاستیک استفاده شده است و کیفیت بالایی دارد. وزن این هدست حرفه‌ای ۲۴۰ گرم است و در استفاده‌های طولانی مدت احساس سنگینی نخواهید داشت.

ریزر در این محصول از درایورهای ۵۰ میلی‌متری استفاده کرده و صدایی رسا و بسیار شفاف در آن مشاهده می‌شود. فرکانس پاسخ‌دهی هدفون Blackshark V2 X بین ۱۲ تا ۲۸ کیلو هرتز است. لازم است بدانید در این محصول نویز کنسلینگ وجود ندارد. همچنین نرم افزار Synapse به کار شما نخواهد آمد. میکروفون این هدست قابلیت جداشونده ندارد اما صدای بسیار واضح و شفافی را انتقال خواهد داد و نمی‌توان در آن ایراد خاصی پیدا کرد.

این هدست حرفه‌ای از قابلیت صدای فراگیر ۷.۱ کاناله نیز پشتیبانی می‌کند. برای فعال کردن آن باید نرم افزار مربوط به آن را دانلود کنید و کد موجود در جعبه هدست را در آن وارد کنید. همچنین همراه با این محصول یک کابل برای افزایش طول سیم هدست ارائه می‌شود که می‌توانید از آن در صورت لزوم استفاده کنید.

مدل RAZER Blackshark V2 X
نوع اتصال سیمی
کیفیت ساخت خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۵۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۱۲ تا ۲۸۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله
پشتیبانی از نرم افزار خیر
قیمت حدود ۱.۸ میلیون تومان

هدست CREATIVE SOUND BLASTERX H6

برند کریتیو (Creative) از بزرگترین سازنده‌های کارت صدا و تجهیزات صوتی است. محصولات این کمپانی به دوام، کیفیت و امکانات بسیار عالی شناخته ‌می‌شوند. یکی از محصولات فوق‌العاده بازار هدست Sound Blasterx H6 است و امکاناتی فراتر از قیمت خود را در اختیار شما خواهد گذاشت.

هدست CREATIVE SOUND BLASTERX H6 هدست CREATIVE SOUND BLASTERX H6

راستش را بخواهید قیمت ۲.۲ میلیون تومانی این محصول با توجه ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بسیار معقول است. کیفیت ساخت آن بسیار بالا بوده و از فلز در ساخت هدبند آن استفاده شده است. همچنین ایرکاپ‌های آن از جنس پارچه مش است تا هوای خنک در آن جریان داشته باشد و همچنین این ایرکاپ قابلیت جداشونده دارد. وزن این هدست گیمینگ ۳۱۴ گرم است اما طراحی مناسب آن باعث شده تا در استفاده موجب خستگی شما نشود.

درایورهای ۵۰ میلی‌متری Full Spectrum این محصول به قدری صدای بلند و مناسبی را تولید می‌کنند که علاوه بر بازی کردن از این هدست حرفه‌ای می‌توانید برای گوش دادن به موسیقی نیز استفاده کنید. فرکانس پاسخ‌دهی این هدست حرفه‌ای بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است. همچنین این محصول دارای صدای فراگیر ۷.۱ کاناله، ۵.۱ کاناله و استریو است. صدای میکروفون در این هدست گیمینگ بسیار عالی است.

از امکانات بسیار جالب این هدست گیمینگ دکمه مانیتورینگ (Monitoring) اشاره کرد که صدای محیط اطراف را از طریق هدست به گوش شما می‌رساند. این هدست حرفه‌ای دبه همراه یک نرم افزار اختصاصی عرضه می‌شود. این نرم افزار امکان شخصی سازی صدا، نورپردازی و ساخت پروفایل‌های متعدد را می‌دهد.

مدل CREATIVE SOUND BLASTERX H6
نوع اتصال سیمی
کیفیت ساخت بسیار خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۵۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۲.۲ میلیون تومان

هدست بازی ریزر مدل Blackshark V2

ریزر دارای لاین‌های مختلفی از هدست‌های گیمینگ است و یکی از محبوب‌ترین لاین‌های آن Blackshark است. طراحی زیبا، وزن پایین و صدای با کیفیت از مهم‌ترین ویژگی‌های این لاین است. تفاوت‌های کوچک اما کلیدی در این محصول با Blackshark V2 X باعث ایجاد تغییرات بزرگ در آن شده که ارزش خرید آن را بالا می‌برد.

هدست بازی ریزر مدل Blackshark V2 هدست بازی ریزر مدل Blackshark V2

قیمت این هدست حرفه‌ای در بازار حدود ۳.۴ میلیون تومان است. کیفیت ساخت این محصول خوب است و شاهد استفاده از پلاستیک در بیشتر قسمت‌ها هستیم. تنها مشکل این هدست در تغییر اندازه هدبند آن است که پلاستیکی بودن آن باعث می‌شود در طولانی مدت صدمه ببیند. ایرکاپ‌ها از جنس پارچه مش هستند تا هوای کافی در آن جریان پیدا کند.

این محصول وزن پایینی برخوردار بوده و فقط ۲۶۲ گرم وزن دارد. ریزر در هدست خود از درایورهای ۵۰ میلی‌متری استفاده کرده تا صدایی رسا و با کیفیت را به گوش شما برساند. فرکانس پاسخ‌دهی این هدست حرفه‌ای بین ۱۲ تا ۲۸ کیلو هرتز است. میکروفون این محصول صدایی بسیار شفاف دارد اما شما می‌توانید تغییرات گسترده‌ای در آن ایجاد کنید.

برای ایجاد این تغییرات هدست را به وسیله کارت صدا موجود در بسته‌بندی به پی‌سی خود متصل کنید تا بتوانید با استفاده از نرم افزار ریزر در صدای خود تغییراتی اعمال کنید. باید بدانید این هدست نیز دارای صدای فراگیر ۷.۱ بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. نحوه اتصال این محصول نیز از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری است.

مدل RAZER Blackshark V2
نوع اتصال سیمی
کیفیت ساخت خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۵۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۱۲ تا ۲۸۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۳.۴ میلیون تومان

هدست گیمینگ وایرلس لاجیتک G733 Lightspeed RGB

کمپانی لاجیتک (Logitech) از جمله برندهای پرفروش و با کارنامه درخشان است. محصولات این برند دارای امکانات بسیار عالی در کنار قیمت منطقی هستند. اگر به دنبال خرید یک هدست حرفه‌ای و مناسب گیمینگ هستید باید به محصول G733 Lightspeed RGB از این برند نگاهی بیاندازید.

هدست گیمینگ وایرلس لاجیتک G733 Lightspeed RGB هدست گیمینگ وایرلس لاجیتک G733 Lightspeed RGB

این محصول قیمت در بازار کشور قیمتی در حدود ۴.۲ میلیون تومان دارد و امکانات بسیار مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. کیفیت ساخت این هدست گیمینگ کاملا قابل قبول است و از لاجیتک انتظار کمتر هم نمی‌رفت. ایرکاپ‌های این محصول از جنس پارچه بسیار با کیفیت هستند تا آسیبی به گوش شما وارد نشود.

وزن هدست G733 Lightspeed حدود ۲۷۸ گرم است و وایرلس بودن آن باعث شده تا کابلی مزاحم شما نشود. درایورهای این محصول قطر ۴۰ میلی‌متری دارد و صدا در آن واضح و با کیفیت است. فرکانس این هدست بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است. عمر باتری در این محصول بین ۲۰ تا ۲۹ ساعت خواهد بود.

شما می‌توانید از برنامه مخصوص لاجیتک (G Hub) برای تغییرات در هدفون خود استفاده کنید. همچنین تغییر نورپردازی این هدست حرفه‌ای از طریق برنامه امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر آن در این محصول صدای فراگیر ۷.۱ کاناله نیز وجود دارد و تصویرسازی بسیار خوبی را به شما ارائه می‌دهد. لازم است بدانید میکروفون این هدست کیفیت مناسبی دارد.

مدل Logitech G733 Lightspeed RGB
نوع اتصال وایرلس
کیفیت ساخت خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۴۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۴.۲ میلیون تومان

هدست گیمینگ LOGITECH G PRO X

لاجیتیک محصولات خود را با ظرافت بسیار زیادی طراحی می‌کند. این محصولات عموما ویژگی‌های خوب بسیار زیادی دارند. با این وجود یافتن محصولی که از آن بتوان در طولانی مدت استفاده کرد و از خرید آن پشیمان نشد زیاد نخواهد بود. لاجیتک با معرفی هدست G PRO X ثابت کرد یک هدست با ظاهر ساده چگونه قواعد بازی را برای رقبا بهم می‌ریزد.

هدست گیمینگ LOGITECH G PRO X هدست گیمینگ LOGITECH G PRO X

قیمت این محصول در بازار حدود ۵ میلیون تومان است و ویژگی‌های بسیار خوبی همراه با خود دارد. کیفیت ساخت همچون دیگر محصولات این برند بسیار عالی است. ایرکاپ‌های این هدست گیمینگ از جنس چرمی است و از کیفیت خوبی برخوردار است و در طولانی مدت به سادگی خراب نخواهد شد.

وزن این محصول ۳۲۰ گرم بوده و نسبت به دیگر محصولات هم رده کمی سنگین بنظر می‌رسد. اما سعی شده تا با طراحی مناسب هدبند از خستگی سر در طولانی مدت جلوگیری کند. درایورهای این محصول قطر ۵۰ میلی‌متری دارند و صدایی بسیار رسا و شفاف را به گوش شما خواهد رساند. همچنین باید بدانید فرکانس پاسخ‌دهی این هدست بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است. باید به پشتیبانی این محصول از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله نیز اشاره کرد.

دون بسته‌بندی این هدست یک کارت صدا نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید در هدست خود تغییراتی را ایجاد کنید. همچنین میکروفون این محصول که لاجیتک اسم آن را Blue Voice گذاشته، صدایی بسیار شفاف و بدون نویز را به مخاطبان می‌رساند. برای جابجایی آسان این هدست حرفه‌ای، یک کیف برای حمل کردن آن درون جعبه وجود دارد.

مدل LOGITECH G PRO X
نوع اتصال سیمی
کیفیت ساخت بسیار خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۵۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۵ میلیون تومان

هدست گیمینگ ایسوس مدل ROG Delta

ایسوس از جمله خلاق‌ترین کمپانی‌ها در صنعت گیم به شمار می‌رود. این کمپانی علاقه بسیار زیادی به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در محصولات خود دارد. یکی از هدست‌های گیمینگ بسیار جذاب در بازار با امکانات بسیار عالی بدون شک هدست حرفه‌ای ROG Delta از برند ایسوس است.

هدست گیمینگ ایسوس مدل ROG Delta هدست گیمینگ ایسوس مدل ROG Delta

قیمت این هدست گیمینگ بسیار زیبا در کشور حدود ۵.۹ میلیون تومان است. کیفیت ساخت این محصول بدون شک بسیار بالا است و با در دست گرفتن آن می‌توانید به این موضوع به راحتی پی ببرید. در ساخت هدبند از فلز استفاده شده تا به راحتی آسیبی به آن وارد نشود. همچنین ایرکاپ‌های این محصول از پارچه مش ساخته شده‌اند تا هوای خنک در آن جریان پیدا کند.

وزن هدست ROG Delta حدودا ۳۸۷ گرم است و با محصولی سنگین مواجه هستیم. با این وجود ایسوس با قرار دادن مقدار کافی از ابری در آن سعی در جبران این موضوع دارد. درایورهای این محصول قطر ۵۰ میلی‌متری و از نوع نئودیمیومی دارند و صدایی بسیار بلند اما شفاف را تولید می‌کنند. فرکانس پاسخ‌دهی این هدست بین ۲۰ تا ۴۰ کیلو هرتر است که مقدار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. همچنین باید بدانید این محصول از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله پشتیبانی می‌کند.

میکروفون موجود در این هدست حرفه‌ای صدای بسیار خوبی را به گوش مخاطبان می‌رساند. با این حال تنها مشکل آن عدم امکان جداسازی آن از هدست خواهد بود. این محصول به وسیله کابل به سیستم شما متصل می‌شود. شما می‌‌توانید با دانلود نرم افزار مخصوص ایسوس در هدست خود تغییراتی را انجام دهید. همچنین می‌توانید نورپردازی بسیار زیبا در این هدست را به شکل دلخواه خود تغییر دهید.

مدل ROG Delta
نوع اتصال سیمی
کیفیت ساخت بسیار خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۵۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۴۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۵.۹ میلیون تومان

هدست گیمینگ ریزر NARI ULTIMATE

کمپانی‌های سازنده تجهیزات گیمینگ هنگام معرفی برخی از مدل‌ها سعی می‌کنند با استفاده از بهترین کانفیگ‌ها نظر کاربران ویژه‌ای که نیاز به هدست حرفه‌ای دارند را جلب کنند. این هدست‌ها عموما قیمت بسیار بالایی داشته اما ویژگی‌های بسیار خوبی را نیز با خود به همراه دارند. هدست وایرلس Nari Ultimate یکی از همین محصولات است.

هدست گیمینگ ریزر NARI ULTIMATE هدست گیمینگ ریزر NARI ULTIMATE

قیمت این محصول ریزر در بازار حدود ۶.۵ میلیون تومان است. کیفیت ساخت این هدست با توجه به قیمت بالای آن همچنان خوب بنظر می‌رسد و استفاده از فلز باعث شده تا خیال کاربران هنگام استفاده از این محصول راحت باشد. ایرکاپ‌های این هدست حرفه‌ای از جنس چرمی است و به گفته ریزر ژل خنک کننده موجود در آن‌ها باعث خنک ماندن سر و به خصوص گوش‌ها هنگام استفاده از هدست می‌شود.

وزن این هدست گیمینگ ریزر حدودا ۲۷۵ گرم است. درایورهای این محصول قطر ۵۰ میلی‌متری دارند که از نوع نئودیمیومی هستند و صدایی فوق‌العاده شفاف و بلند را تولید می‌کنند. فرکانس پاسخ‌دهی این هدست بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است. این محصول همچنین دارای ویژگی صدای فراگیر ۷.۱ کاناله و THX Special audio نیز هست.

این هدست حرفه‌ای وایرلس میکروفون بسیار خوبی دارد تا بدون نیاز به هزینه اضافه برای میکروفون بتوانید به سادگی با دیگران در ارتباط باشید. با وجود وایرلس بودن این محصول شما می‌توانید به وسیله کابل موجود در بسته‌بندی هدست خود را به کامپیوتر متصل کنید. همچنین تنظیمات مربوط به صدا و نورپردازی از طریق برنامه مخصوص ریزر امکان پذیر است.

مدل Razer NARI ULTIMATE
نوع اتصال وایرلس
کیفیت ساخت بسیار خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۵۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله و THX Special audio
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۶.۵ میلیون تومان

هدست وایرلس استیل سریز مدل Arctis 9

کمتر کسی را خواهید یافت که در صنعت گیمینگ نام استیل سریز (Steel Series) را نشنیده باشد. این برند به ساخت تجهیزات گیمینگ با کیفیت شهرت دارد. همچنین هدست‌های گیمینگ این برند از جمله محصولات بسیار ارزنده در بازار به شمار می‌روند. Arctis 9 یک هدست حرفه‌ای وایرلس با ارزش خرید بسیار بالا است.

هدست وایرلس استیل سریز مدل Arctis 9 هدست وایرلس استیل سریز مدل Arctis 9

قیمت این محصول بسیار خوش ساخت در بازار حدود ۸ میلیون تومان است. کیفیت ساخت همان طور که از قیمت و برند آن انتظار می‌رود بسیار بالا است. در ساخت هدبند این محصول از فلز استفاده شده است و پارچه‌ای بسیار مقاوم برای تنظیم ارتفاع آن وجود دارد. ایرکاپ‌های این هدست گیمینگ از پارچه مش ساخته شده است و هوای کافی در آن جریان پیدا خواهد کرد.

وزن این هدست حرفه‌ای وایرلس ۳۷۶ گرم است و در دسته هدست‌های سنگین قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از این محصول در طولانی مدت خسته کننده ظاهر شود. درایورهای این محصول دارای قطر ۴۰ میلی‌متری هستند و صدایی بسیار بلند و مهم‌تر از آن کاملا واضح و شفاف را به گوش شما می‌رساند. فرکانس پاسخ‌دهی این هدست بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است.

از دیگر ویژگی‌های این هدست باید به پشتیبانی از DTS Headphone:X V2.0 برای بهره‌مند شدن از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله اشاره کرد که فقط برای ویندوز در دسترس خواهد بود. همچنین میکروفون این هدست حرفه‌ای کیفیت قابل قبولی دارد. این هدست می‌تواند تا ۲۰ ساعت بدون نیاز به شارژ شما را همراهی کند. همچنین با استفاده از نرم افزار مخصوص شما قادر به انجام تغییرات و شخصی‌‌سازی برخی از تنظیمات خواهید بود.

مدل Steel Series Arctis 9
نوع اتصال وایرلس
کیفیت ساخت بسیار خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۴۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه DTS Headphone:X V2.0 (صدای فراگیر ۷.۱ کاناله)
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۸ میلیون تومان

هدست گیمینگ کورسیر مدل VIRTUOSO RGB Carbon

کمپانی کورسیر (Corsair) یکی از فعال‌ترین برندهای موجود در صنعت گیمینگ به شمار می‌رود. این برند با تولید محصولات بسیار با کیفیت و با امکانات گسترده و ظاهر منحصر به فرد جای خود را در دل گیمرها باز کرد. هدست حرفه‌ای Virtuoso RGB Carbon یکی از این محصولات است.

هدست گیمینگ کورسیر مدل VIRTUOSO RGB Carbon هدست گیمینگ کورسیر مدل VIRTUOSO RGB Carbon

قیمت این هدست بسیار زیبا در بازار حدود ۹.۵ میلیون تومان است. کیفیت ساخت بسیار بالا بوده و شاهد استفاده از فلز و چرم در آن هستیم. مقاومت هدبند بسیار بالا است و دارای ظخامت نسبتا زیادی بوده تا در طولانی مدت باعث خستگی شما نشود. ایرکاپ‌های این محصول از جنس چرمی است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

وزن این هدست گیمینگ ۳۷۰ گرم است و با توجه به کیفیت ساخت بالا و استفاده از فلز همچنان خوب بنظر می‌رسد. درایورهای این محصول قطر ۵۰ میلی‌متری دارد و صدای فوق‌العاده شفاف و بلندی دارد. فرکانس پاسخ‌دهی این محصول بین ۲۰ تا ۴۰ کیلو هرتز است. میزان شارژدهی این هدست حرفه‌ای حدود ۲۰ ساعت خواهد بود.

میکروفون VIRTUOSO RGB Carbon کیفیت بالایی دارد و صدایی شفاف و واضح را به مخاطبان می‌رساند. البته این میکروفون قابلیت جداسازی از هدست را ندارد. صدای فراگیر ۷.۱ کاناله هم از دیگر ویژگی‌های موجود در این محصول است. با استفاده از نرم افزار مخصوص کورسیر شما می‌توانید تغییراتی را بر روی این محصول انجام دهید و همچنین نورپردازی آن را شخصی‌سازی کنید.

مدل Corsair VIRTUOSO RGB Carbon
نوع اتصال وایرلس
کیفیت ساخت بسیار خوب
درایور و فرکانس پاسخ‌دهی درایور ۴۰ میلی‌متری و فرکانس بین ۲۰ تا ۴۰۰۰۰ هرتز
کیفیت میکروفون خوب
پشتیبانی از صدای ویژه پشتیبانی از صدای فراگیر ۷.۱ کاناله
پشتیبانی از نرم افزار بله
قیمت حدود ۹.۵ میلیون تومان

نتیجه گیری

انتخاب و خرید یک هدست حرفه‌ای و مناسب گیمینگ با توجه به تنوع بسیار بالا و امکانات گسترده می‌تواند دشوار باشد. به خصوص که قیمت این محصولات در بازار با نوسان بسیار زیادی همراه است. در این مقاله سعی کردیم تا بهترین گزینه‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود.

بهترین هدست اقتصادی Asus TUF Gaming H3
بهترین هدست از نظر زیبایی Razer NARI ULTIMATE
بهترین هدست در عملکرد ROG Delta
بهترین هدست وایرلس Corsair VIRTUOSO RGB Carbon
بهترین هدست میکروفون RAZER Blackshark V2 و LOGITECH G PRO X
بهترین هدست در ازای قیمت CREATIVE SOUND BLASTERX H6
بهترین هدست گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین هدست مناسب بازی کردن، از استحکام کافی و وزن سبک بهره می‌برد. این هدست صدا و میکروفن با کیفیتی داشته و با اکثر سیستم‌ عامل‌های امروزی و کنسول‌های بازی سازگار است.

هدست گیمینگ سیمی بهتر است یا وایرلس؟

امروزه کمپانی‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته هدست‌های وایرلس با حداقل تاخیر را تولید کرده‌اند. اما نیاز به شارژ و در دسترس بودن هدست سیمی با قیمت یکسان ولی عملکرد بهتر باعث شده همچنان هدست‌های سیمی محبوب‌تر باشند.

چه برندی بهترین هدست گیمینگ را تولید می‌کند؟

بهترین برندهای هدست گیمینگ که در بازار ایران نیز در دسترس هستند را می‌توان از سونی (Sony)، استیل سریز (SteelSeries)، ریزر (Razer)، لاجیتک (Logitech)، هایپرایکس (HyperX) و کورسیر (Corsair) تهیه کرد.

نظر شما