شناسهٔ خبر: 64805943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی سراسری شهرداری‌های تهران برای بارش‌های آخر هفته

شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با توجه به اعلام سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی بارش برف و باران در روز‌های پایانی هفته جاری، آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

آمادگی سراسری شهرداری های تهران برای بارش‌های آخر هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: اقداماتی از قبیل پاکسازی و لایروبی مجدد انهار و سرکشی و بررسی معابری که از قبل دچار مشکلاتی بودند در دستورکار معاونت شهری مناطق قرار گرفته است.

حسین نظری افزود: حدود ۱۰ هزار نیروی انسانی و ۷ هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین، تا پایان بارش‌ها در محل‌های ماموریت خودشان مستقر هستند و در برخی مناطق با توجه به وسعت بیشتر و همچنین احتمال بارش برف و یخبندان در ارتفاعات، این آمادگی بیشتر است.

وی گفت: درمناطق یک تا ۵ که بخشی از آنها در ارتفاعات قرار دارد وکوهستانی هستند و احتمال بارش برف در آنها بیشتر است، ۷۰۰ سایت برف‌روبی، ۲ هزارو ۶۰۰ نیروی آماده در نواحی، ۲ هزار و ۱۵۰ مخزن شن، ۸۱۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین جانمایی شده و مستقر هستند.

آقای نظری افزود: درصورت بارش برف در شهر تهران، این آمادگی و هماهنگی وجود دارد که درصورت لزوم نیرو‌های فضای سبز و پاکبان‌ها برای کمک به بحث برف‌روبی و پاکسازی معابر و فضای سبز و بوستان‌ها وارد عمل شده و به دیگر نیرو‌های ما در این بخش کمک کنند.

وی همچنین گفت: برای نظارت و پایش معابر در روز‌های آتی علاوه بر گشت‌زنی نیرو‌های خدمات شهری، شهرداران و معاونان خدمات شهری مناطق، ارتباط تنگاتنگی با سامانه‌۱۳۷ داریم و اگر موردی گزارش شود، بلافاصله نیرو‌ها برای رفع مشکل به نقطه گزارش شده اعزام می‌شوند.

آقای نظری یاد آور شد: شهروندان درصورت مواجهه با موارد آب‌ماندگی و آب‌گرفتگی می‌توانند به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا کارکنان و نیرو‌های خدمات شهری برای برطرف کردن مشکل اقدام کنند.

نظر شما