شناسهٔ خبر: 64718063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با استفاده از تسهیلات بانکی

اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در همدان

خبرگزاری صدا و سیما

طرح زنجیره گوشت قرمز، همزمان سازی فحلی و پروار بندی دام عشایر استان همدان با استفاده از تسهیلات بانکی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر امور عشایر استان همدان گفت: در راستای زنجیره تولید گوشت قرمز، پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و یک دوره آموزشی و کارگاه توجیهی برای عشایر با استفاده از انعقاد قرارداد با شرکت دانش بنیان اصلاح نژادی و استفاده از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی تشکیل در حال انجام و ارایه می‌باشد.
کاویانی دلشاد با اشاره به همزمان سازی فحلی و پروار بندی دام عشایر استان همدان، افزود: بهبود مدیریت تولید مثل و افزایش بازده تولید مثل و افزایش بازده اقتصادی، افزایش دوقلو زایی، اصلاح نژاد، همزمانی آبستنی دام عشایر و بهبودمدیریت تغذیه گوسفند آبستن، مدیریت واکسیناسیون، پروار بندی بره ها، مدیریت کنترل بیماری‌ها و... از جمله اهداف این طرح است، که توسط خانم دکتر مداحی و دکتر علیپور به عشایر آموزش داده می‌شود تا با میل و رغبت اقدام به اجرای طرح همزمان سازی نمایند.
او همچنین کنترل زمان زایمان دام عشایر در طول سال برای استفاده صحیح و بهینه از مراتع، شناسایی و تشخیص دام‌های غیرآبستن، اجرای طرح دوبار زایش در سه سال و کاهش هزینه‌های تغذیه را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
کاویانی دلشاد گفت: این طرح برای دام سبک در اختیار عشایر استان در حال اجراست و برای تشویق عشایر و رونق زنجیره تولید گوشت قرمز، تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد و نیز جو مدت دار در اختیار دامداران از طرف اداره امور عشایر و شرکت‌های تعاونی عشایری همدان قرار می‌گیرد.

نظر شما