شناسهٔ خبر: 64716181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر همدانی

همدان - ایرنا- رئیس امور عشایر همدان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به عشایر همدانی با هدف تامین گوشت قرمز آغاز شده است،گفت: در این راستا مجموعا ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این قشر اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

جعفر کاویانی دلشاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره به عشایر در راستای اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز و همزمان سازی فحلی و پروار بندی دام عشایر استان همدان انجام می گیرد و به هر کدام از عشایر متقاضی یک و نیم میلیارد ریال پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه آموزش به عشایر در جهت ارتقای بهره وری از دیگر مواردی است که در راستای اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: برگزاری یک دوره آموزشی و کارگاه توجیهی برای عشایر با استفاده از انعقاد قرارداد با شرکت دانش بنیان اصلاح نژادی و استفاده از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی در حال پیگیری است.

رئیس امور عشایر همدان بهبود مدیریت تولید مثل و افزایش بازده تولید مثل و افزایش بازده اقتصادی، افزایش دوقلو زایی، اصلاح نژاد، همزمانی آبستنی دام عشایر و بهبودمدیریت تغذیه گوسفند آبستن، مدیریت واکسیناسیون، پروار بندی بره ها، مدیریت کنترل بیماری ها را از دیگر اهداف طرح زنجیره تامین گوشت قرمز خواند.

وی تاکید کرد: از دیگر راهکارهای اجرای طرح زنجیره تامین گوشت قرمز، کنترل زمان زایمان دام عشایر در طول سال برای استفاده صحیح و بهینه از مراتع در اختیار عشایر، شناسایی و تشخیص دام های غیرآبستن، اجرای طرح دوبار زایش در سه سال و کاهش هزینه های تغذیه است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، جمعیت عشایری استان همدان ۱۳ هزار و ۸۸۰ نفر است که در قالب حدود سه هزار و ۹۰۰ خانوار در ۱۲ کانون عشایری سکونت دارند.

عشایر استان همدان با داشتن ۴۷۱ هزار راس دام سبک، سالانه حدود ۶ هزار تن گوشت قرمز و ۳۸۰ تن پشم گوسفند تولید می‌کنند. ۱.۲ درصد از جمعیت عشایری کشور در استان همدان حضور دار

نظر شما