شناسهٔ خبر: 64714501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جو آرام و ترافیک روان در جاده‌های مازندران

آمد وشد انواع خودرو‌ها هم اکنون در جاده‌های مواصلاتی مازندران به صورت روان در جریان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: ترافیک هم اکنون در جاده‌های چالوس، هراز، سوادکوه، آزادراه تهران – شمال (رفت و برگشت) روان است.
ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اما به دلیل افزایش دما و تنش دمایی احتمال ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی وجود دارد.
همچنین مسافران هنگام سفر ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب پرهیز کنند.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت راهها، انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران همچنین گفت: با تلاش و حضور بی وقفه راهداران در روز‌های اخیر ۱۱۲۵ کیلومتر از محور‌های کوهستانی این استان در ۴۱۲ مرحله برفروبی شد.
 
محسن محمد نژاد افزود: بیش از ۲۵۰۰ تن نمک و ۱۵۰۰ تن ماسه برای عملیات راهداری زمستانی مصرف و به ۲۸۵ خودرو درراه مانده نیز امداد رسانی شده است

او طول محور‌های برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۲۳ راهدارخانه در محور‌های مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: ۳۳ گروه راهداری با بکارگیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۵۰ راهدار در محور‌های کوهستانی و مواصلاتی استان مستقر هستند.

نظر شما