شناسهٔ خبر: 64676416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی شبکه خادمیاران ایثارگر محیط زیست در کشور

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید کشور :شبکه خادمیاران ایثارگر محیط زیست در کشور راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین همایش ملی توانمند سازی تشکلهای ایثارگری محیط زیست  در مرکز آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان امام علی (ع) بابلسر، گفت: شبکه خادمیاران ایثارگر محیط زیست برای حفاظت از عرصه ها در کشور راه اندازی می شود.

محمود پاکدل با بیان اینکه موضوع اساسی محیط زیست مورد تاکید رهبری و دولت است واستفاده از ظرفیت تشکل‌های شاهد مردمی و ایثارگری برای بهبود شاخص‌های محیط زیست در کشور است افزود : همان گونه که جامعه ایثارگری در هشت سال دفاع مقدس در حماسه سازی و دفاع از کیان کشور پیشگام بود ، محیط زیست نیز به روحیه جهادی و همنوع دوستی نیاز دارد.

وی با اشاره به هدفگذاری شبکه خادمیاران ایثارگر محیط زیست ، افزود: این شبکه با همکاری محیط زیست در کشور و به صورت معین در مازندران راه اندازی می‌شود.

پاکدل ابراز امید واری کرد؛ این شبکه‌های مردمی عقب ماندگی‌ها در حوزه محیط زیست را از بین ببرند و فرهنگ سازی، کاهش شکاف و آگاهی و از همه مهمتر تبدیل بحران‌های محیط زیستی  را به عنوان دغدغه ملی در صدر این برنامه‌هاقرار گیرد.

وی به نقش موثر جامعه ایثارگر در راه حفظ محیط زیست و انتقال آن برای نسل‌های آینده ، خاطرنشان کرد: آینده نسل امروز ما را قضاوت می‌کند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تاسیس ساختار سازمانی "اداره کل تشکل های ایثارگری و مشارکتهای مردمی" در بنیاد به منظور تقویت و احیای همین ظرفیت ایثارگران نقش مهمی در قدرت ملی ایران داشته است، گفت: اکنون بیش از ۱۲۲ مجوز برای تاسیس تشکل ایثارگری صادر شده که برخی همچنان در حال دریافت مجور هستند و پیش بینی می شود؛ تا پایان سال ۱۸۰ مجوز برای تشکل های ایثارگری صادر شود.

نظر شما