شناسهٔ خبر: 64571017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جلوگیری از یخ‌زدگی ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های ملایر

مهناز روزبهانی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: با ورود سامانه بارشی از دیروز تاکنون ۶۰۰ کیلومتر باند نمک‌پاشی با استفاده از ۲۵۰ تن مخلوط ماسه نمک برای جلوگیری از یخ زدگی سطح جاده انجام شده است.

صاحب‌خبر -

هاشم اسکندریان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بازگشایی ۹۱۰ کیلومتر طول راه‌های شهرستان در قالب پنج اکیپ راهدارخانه های زاغه، مرکزی، آورزمان، زنگنه و یونس با ۳۳ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک راهداری و ۶۰ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۱۰ هزار تن مخلوط ماسه نمک در طول طرح راهداری زمستانی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: با تلاش راهداران در حال حاضر تردد و عبور و مرور به صورت روان در سطح محورهای مواصلاتی جریان دارد اما با توجه به خیسی سطح محورها به ویژه در بارش اول و لغزنده بودن سطح آسفالت از رانندگان تقاضامندیم با رعایت فاصله طولی با سرعت مطمئن رانندگی کرده و قبل از سفر از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن و همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس و غذا و نوشیدنی گرم اطمینان حاصل کنند.

جلوگیری از یخ‌زدگی ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های ملایر

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذرماه آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد، اظهار کرد: مانور و آمادگی اکیپ راهداری شهرستان ملایر در روستای زاغه به منظور اجرای عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورهای برفگیر با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: همچنین به منظور تأمین ایمنی راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی شهرستان و رفاه حال شهروندان عملیات نمک پاشی در محور ملایر- زاغه و عملیات نمک پاشی سطح جاده توسط نیروهای راهدارخانه یونس و بازگشایی محور ملایر- بروجرد(محدوده سامن)، از توابع شهرستان ملایر صورت پذیرفت.

انتهای پیام

نظر شما