شناسهٔ خبر: 64569257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش‌ها به حمله آمریکا و انگلیس به یمن

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت آمریکا و انگلیس در حمله به یمن حماقت برزگی را مرتکب شدند و از تجارب گذشته خود درس نگرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت آمریکا و انگلیس در حمله به یمن حماقت برزگی را مرتکب شدند و از تجارب گذشته خود درس نگرفتند. از سوی دیگر «فضل ابوطالب» عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارارلله نیز آمریکا و انگلیس را تهدید کرد و گفت که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و کشور‌های متجاوز پیامد‌ها آن را خواهند دید.همچنین حسن العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت واشنگتن و لندن آماده تاوان سنگینی باشند. 
وزارت امور خارجه عربستان نیز در واکنش به آخرین تحولات منطقه اعلام کرد با نگرانی فزاینده عملیات نظامی را در منطقه دریای سرخ و حملات به پایگاه‌های یمن پیگیری می‌کند.
رشیده طلیب، نماینده کنگره آمریکا، در واکنش به حملات نظامی علیه یمن گفت بایدن، بدون دستیابی به موافقت کنگره، دستور حمله را به یمن صادر کرد که این کار نقض ماده یک قانون اساسی آمریکاست.
سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به سران منطقه درباره اقدام نظامی علیه یمن خبر داده بود.
خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی نوشت: آمریکا با حمله هوایی به یمن، در سایه جنگ غزه دست به قمار زده است.

<div id="video-display-embed-code_10669949"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119925/10669949?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما