شناسهٔ خبر: 64569234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبر در حال بروزرسانی است؛

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

پنتاگون مدعی شد که با شلیک ۱۰۰ موشک، به ۶۰ هدف از جمله مکان‌های ذخیره پهپاد و پایگاه‌های آموزشی انصارالله یمن حمله کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری صدا و سیما، آمریکا و انگلیس بامداد جمعه از حمله به بیش از ۱۰ نقطه در یمن خبر دادند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10669951"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10669951?width=600&height=350"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10669952"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10669952?width=600&height=350"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10669987"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10669987?width=600&height=350"></script></div>

آمریکا: ۱۰۰ موشک به سمت یمن شلیک کردیم

لوید اوستن وزیر جنگ آمریکا گفت: در حملات امروز به یمن، شماری از مواضع مرتبط با تأسیسات پهپادی، موشک‌های بالستیک و کروز، توانایی‌های راداری و مراقبت هوایی ساحلی حوثی‌ها (نیرو‌های مسلح یمن) هدف قرار گرفتند

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت: ۶۰ هدف در ۱۶ مراکز وابسته به ارتش یمن را هدف حمله هوایی قرار دادیم. در این حمله بیش از ۱۰۰ موشک هدفمند استفاده شده است. در این حمله مراکز فرماندهی انبار‌های سلاح و سامانه موشکی ارتش یمن را هدف حمله قرار دادیم.

گرانت شاپس وزیر جنگ انگلیس هم گفت: فرودگاه عبس را در استان حجه یمن بمباران کردیم، چون گزارش‌های اطلاعاتی نشان داد از این منطقه برای شلیک موشک‌های کروز و پهپاد بر فراز دریای سرخ استفاده شده است.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن منجر به افزایش ۲.۵ درصدی قیمت جهانی نفت شد.

گفته می‌شود همه حملات به بیرون از پایگاه‌ها صورت گرفته و تا این لحظه کسی شهید یا زخمی گزارش نشده است.

ارتش یمن در اقدامی تلافی‌جویانه چند کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داد

همزمان با انتشار گزارش‌هایی از اصابت موشک زمین به زمین ارتش یمن به یک هدف آمریکایی در دریای سرخ، علی القحلوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت که نیرو‌های مسلح این کشور با قدرت در حال پاسخ تلافی‌جویانه به ناو‌ها و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ است.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

نقشه حملات هوایی آمریکا و انگلیس در یمن

پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا، حومه فرودگاه حدیده، مناطقی در منطقه زبید، پایگاه کهلان در شرق شهر صعده، فرودگاه عبس، فرودگاه تعز  و اردوگاه تیپ ۲۲ در منطقه التعزیه

پایگاه صهیونیست: عربستان حریم هوایی خود را برای آمریکا و انگلیس گشود 

شبکه خبری قدس در توئیتی به نقل از پایگاه اسرائیلی ۰۴۰۴ نوشت: عربستان حریم هوایی خود را برای هواپیما‌های آمریکا و انگلیس در حمله آن‌ها علیه یمن گشود.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

 

به هدف گرفتن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل ادامه خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: این گروه همچنان به هدف گرفتن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

روسیه خواهان تشکیل جلسه شورای امنیت شد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در حساب ایکس خود با اشاره به وضعیت خاورمیانه (غرب آسیا) از جمله مسئله فلسطین، نوشت: امروز به درخواست روسیه، شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات آمریکا و انگلیس به یمن تشکیل جلسه خواهد داد.

بر اساس این توییت، زمان این نشست ساعت ۳ پیش از ظهر به وقت آمریکا خواهد بود.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

 

شبکه تلویزیونی المسیره یمن هم در پی تجاوز آمریکا و انگلیس، هشتگ‌هایی با عنوان #جهاد_مقدس #معرکه_الفتح_الموعود و #طوفان_الاقصی را به عنوان شعار منتخب خود برگزید.

بحرین، تنها کشور اسلامی مشارکت کننده در حمله به یمن

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به دستور من نیرو‌های نظامی ایالات متحده همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.

وی افزود: ما با همکاری با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.

بایدن خاطرنشان کرد: حملات انجام‌ شده علیه مواضعی بوده‌اند که انصارالله از آن‌ها برای تهدید آزادی تردید دریایی استفاده می‌کند. 

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: حملات علیه انصارالله یمن در صورت نیاز ادامه خواهد داشت و این پیام واضحی است.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

انتقاد دموکرات‌ها از بایدن به دلیل حمله به یمن

ساعاتی پس از تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به مواضعی در یمن، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از دولت بایدن انتقاد کردند.

تلویزیون فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که «قانونگذاران دموکرات از دولت بایدن به غلت دور زدن کنگره در حمله به حوثی‌ها انتقاد کردند».

قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا همچنین اعلام کردند که «این اقدام بایدن می‌تواند آمریکا را وارد درگیری‌هایی کند».

رئیس جمهور نمی‌تواند بدون اجازه کنگره به یمن حمله هوایی کند 

کوری بوش، عضو کنگره آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: رییس جمهور آمریکا نمی‌تواند بدون تایید کنگره حملات هوایی را در یمن انجام دهد. این غیرقانونی و ناقض ماده اول قانون اساسی آمریکا است. مردم نمی‌خواهند بیشتر از این دلار‌های مالیات دهندگان ما برای جنگ بی پایان و کشتن غیرنظامیان صرف شود. بمباران را متوقف کنید و با ما بهتر عمل کنید.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

 

نخست‌وزیر انگلیس: حملات محدودی علیه یمن انجام دادیم

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هم گفت: نیروی هوایی سلطنتی حملات هدفمندی علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌ها در یمن انجام داد.

وی افزود: عملیات ما حملاتی ضروری، محدود و متناسب برای دفاع از خودمان بود.

نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد: از حوثی‌ها می‌خواهیم حملات خود را متوقف کنند و برای کاهش تنش گام‌هایی بردارند.

عضو ارشد انصارالله: احوال ما را نپرسید، باید از حال مردم غزه بپرسید

عبدالسلام الجحاف از اعضای ارشد انصارالله در واکنش به حملات و بمباران‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس گفت: به وحشی‌گری آمریکا، انگلیس و اسرائیل پاسخ داده شد و اکنون نبرد بزرگی در دریای سرخ شعله‌ور است.

عضو ارشد انصارالله یمن خاطرنشان کرد: تعدادی از ناو‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی مورد اصابت قرار گرفت. اینجا یمن است،‌ ای احمق‌ها...

الجحاف خطاب به متجاوزان تصریح کرد: تا زمانی که شما منطقه را ترک نکنید، حملات خود را متوقف نمی‌کنیم و تا زمانی که ذلت را در شما نبینیم، از شکست شما دست برنمی‌داریم. یمن اکنون بریتانیا و آمریکا را در دریا تنبیه می‌کند.

عضو ارشد انصارالله یمن تأکید کرد: احوال ما را نپرسید، باید از حال مردم غزه بپرسید ما تا پیروزی با غزه هستیم، با هر چه بتوانیم با آن‌ها هستیم، با هم پیروز می‌شویم یا با هم شهید می‌شویم. غزه را رها نمی‌کنیم.

معاون وزیر خارجه یمن: آمریکا و انگلیس تاوان سنگینی خواهند داد

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به تجاوز ائتلاف آمریکا و انگلیس به این کشور گفت: واشنگتن و لندن آماده باشند که تاوان سنگینی بدهند.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد: کشورمان هدف حمله تجاوزگرانه وسیع کشتی‌ها، زیردریایی و بمب‌افکن‌های آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت.

العزی تأکید کرد: بی‌تردید آن‌ها باید آمادگی داشته باشند که هزینه سنگین این کار را بپردازند.

واکنش‌ها به حمله آمریکا و انگلیس به یمن

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت آمریکا و انگلیس در حمله به یمن حماقت برزگی را مرتکب شدند و از تجارب گذشته خود درس نگرفتند. از سوی دیگر «فضل ابوطالب» عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارارلله نیز آمریکا و انگلیس را تهدید کرد و گفت که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و کشور‌های متجاوز پیامد‌ها آن را خواهند دید. همچنین حسن العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت واشنگتن و لندن آماده تاوان سنگینی باشند.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

 

وزارت امور خارجه عربستان نیز در واکنش به آخرین تحولات منطقه اعلام کرد با نگرانی فزاینده عملیات نظامی را در منطقه دریای سرخ و حملات به پایگاه‌های یمن پیگیری می‌کند.

رشیده طلیب، نماینده کنگره آمریکا، در واکنش به حملات نظامی علیه یمن گفت بایدن، بدون دستیابی به موافقت کنگره، دستور حمله را به یمن صادر کرد که این کار نقض ماده یک قانون اساسی آمریکاست.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به سران منطقه درباره اقدام نظامی علیه یمن خبر داده بود.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی نوشت: آمریکا با حمله هوایی به یمن، در سایه جنگ غزه دست به قمار زده است.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

اولین تصاویر منتشر شده از جنگنده‌های انگلیسی در حمله به یمن

 چهار جت تایفون با پشتیبانی یک هواپیمای سوخت‌رسان

واکنش ایران به حملات آمریکا و انگلیس به یمن

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش ایران به حملات آمریکا و انگلیس به یمن گفت: حملات نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیدا محکوم می‌کنیم و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری نمایند.

ابراز نگرانی وزیر خارجه عربستان از تنش در دریای سرخ و حمله به یمن 

سلیمان احمد خبرنگار در حساب ایکس خود نوشت که وزیر خارجه عربستان در بیانیه‌ای در خصوص حمله به یمن اعلام کرد:  ما با نگرانی عملیات نظامی در منطقه دریای سرخ و حملات به مکان‌هایی در یمن را دنبال می‌کنیم. ما بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه دریای سرخ تاکید می‌کنیم و خواهان خویشتنداری و پرهیز از تشدید تنش هستیم.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

بیانیه حزب الله در مورد حملات آمریکا و انگلیس به یمن:

ما تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس به یمن، امنیت و حاکمیت آن و مردم آزاده و شریف آن را که با تمام قدرت، شجاعت و مسئولیت در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند، به شدت محکوم می‌کنیم.

تجاوزات آمریکا بار دیگر تأیید می‌کند که آمریکا شریک کامل در فجایع و کشتار‌های دشمن در غزه و منطقه است.

ما به یمن عزیز، ارتش ملی، مردم سرافراز و رهبری سخاوتمند آن درود می‌فرستیم و تأیید می‌کنیم که این تجاوز باعث تضعیف آن نمی‌شود، بلکه بر قدرت و عزم آن می‌افزاید.

عمان به هواپیمای نظامی اجازه استفاده از حریم هوایی اش برای حمله به یمن را نخواهد داد

گلوبال آی نیوز به نقل از مقامات عمانی در حساب ایکس خود نوشت: عمان به هیچ هواپیمای نظامی اجازه نخواهد داد که برای حمله به یمن از حریم هوایی عمان عبور کند.

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

 

دعوت گروه‌های فلسطینی برای شکستن محاصره مسجدالاقصی

مرکز اطلاع رسانی فلسطینی از دعوت طرف‌های مختلف در قدس برای شرکت در تجمع امروز (جمعه) مقابل مسجدالاقصی برای شکستن محاصره این مسجد خبر داد.

به گزارش العالم، این تجمع در چارچوب راهپیمایی میلیونی اقصی برگزار می‌شود که برای چهارمین هفته متوالی ادامه دارد.

در این دعوت بر ضرورت به چالش کشیدن تهدیدات دشمن و شکستن محاصره مسجدالاقصی به منظور ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد تاکید شده است، محاصره‌ای که از سه ماه قبل ادامه دارد.

اعلام حمایت جنبش مجاهدان فلسطینی از ملت و دولت و ارتش یمن

جنبش مجاهدان فلسطینی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: از ملت و دولت و ارتش یمن به دلیل حمایت‌های بی دریغشان از آرمان فلسطین و یاری غزه تحت هر شرایطی قدردانی و اعلام می‌کنیم که کنار برادران یمنی در برابر حملات وحشیانه و غیر اخلاقی ایستاده ایم.

این جنبش تاکید کرد: ما حملات آمریکایی به یمن را همچون حمله به کل جهان اسلام و کشور‌های عربی می‌دانیم و آن را محکوم و اعلام می‌کنیم که این حملات در راستای سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا است که همه کشور‌ها و ملت‌های منطقه را به نابودی کشانده است. یمن بهای مواضع شرافتمندانه و اخلاقی و انسانی خود را در حمایت از غزه به نیابت از همه ملت‌های مسلمان پرداخت می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10670307"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10670307?width=600&height=350"></script></div>

تظاهرات در حمایت از یمن و فلسطین مقابل کاخ سفید در واشنگتن

آغاز تظاهرات گسترده در استان صعده یمن

شبکه تلویزیونی المسیره از آغاز تظاهرات گسترده در استان صعده یمن با عنوان «نبرد وعده داده شده و جهاد مقدس» خبر داد.

این تظاهرات در محکومیت تجاوز شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن و همچنین محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در حال برگزاری است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10670427"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10670427?width=600&height=350"></script></div>
 

چین: نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در دریای سرخ باشیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در منطقه دریای سرخ باشیم، زیرا این امر تاثیر منفی بر تجارت جهانی می‌گذارد.

وزارت خارجه چین اعلام کرد: دریای سرخ منطقه عبوری مهمی است و امیدواریم طرف‌ها با خویشتن داری، نقش مسئولانه‌ای در حفظ امنیت منطقه ایفا کنند.

رسانه‌های بین‌المللی بامداد امروز (جمعه) از حملات مشترک آمریکا و انگلیس علیه اهدافی در چند استان یمن خبر دادند.

عضو کمیسیون دفاع و امنیت یمن: به هیچ قیمتی فلسطین را رها نخواهیم کرد.. آمریکا را زیر پایمان له خواهیم کرد

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

عبدالسلام جحاف عضو کمیسیون دفاع و امنیت یمن با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آیا آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها انتظار دارند هرگونه اقدام خصمانه علیه یمن ما را از دفاع از غزه منصرف کند؟

به خدا قسم اگر ذرات معلق در هوا شویم هم غزه را رها نخواهیم کرد و به هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیست‌ها و کشتی‌هایی که به سمت آنان می‌روند، ادامه خواهیم داد. مقابل آمریکا خواهیم ایستاد و آن را به زانو در می‌آوریم. ناوچه ها، همه پایگاه هایش و هرکه را که با آن همکاری می‌کند، به آتش می‌کشیم. به هیچ قیمتی غزه را رها نخواهیم کرد.

به خانواده ها، برادران، فرزندان و پدرانمان در غزه می‌گوییم ما با شما هستیم. شما تنها نیستید. خون ما به خاطر شما ریخته می‌شود و با تا آخرین نفس کنارتان هستیم.

خدا نکند تسلیم شویم، زیر بار ذلت برویم و خونتان بر زمین ریخته شود. آنگاه روزی که به ملاقات خدا میرویم، خدا به ما چه خواهد گفت؟ غزه را رها کردید. به خدا قسم این گونه نیست.

جهان آماده شنیدن خبر شکست آمریکا باشد. آمریکا را زیر پایمان له خواهیم کرد و هرکس ما را نشناخته است، میادین جنگ او را با قدرت ما آشنا خواهد کرد.

واکنش جرمی کوربین به حمله یمن: چه زمانی از اشتباهاتمان درس خواهیم گرفت و خواهیم فهمید که جنگ راه حل نیست؟

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در حساب ایکس خود نوشت: اقدام نظامی در یمن از سوی دولت‌های انگلیس و آمریکا یک اقدام از روی بی پروایی در جهت تشدید تنش است که فقط باعث مرگ و رنج بیشتر خواهد شد.

این بسیار شرم آور است که در این زمینه حتی با پارلمان مشورت نشده است.

 چه زمانی از اشتباهاتمان درس خواهیم گرفت و خواهیم فهمید که جنگ راه حل نیست؟

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

سخنگوی انصارالله یمن در مصاحبه با الجزیره: در جریان حمله به یمن ائتلافی در کار نیست 

حساب ایکس قدس نیوز نت نوشت: سخنگوی حوثی‌ها به الجزیره گفت که هیچ ائتلافی وجود ندارد، بلکه این یک تجاوز آمریکایی-انگلیسی است. ما با سایر کشور‌هایی که اعلام شده به عنوان بخشی از ائتلافی هستند که ما را هدف قرار داده ارتباط برقرار کردیم و آن‌ها تأیید کردند که در این ائتلاف حضور ندارند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که «نیرو‌های نظامی آمریکا به همراه انگلیس و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند با موفقیت به بعضی از اهداف در یمن حمله کردند».

حمله بامدادی آمریکا و انگلیس به یمن

 

۷۶ حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن لحظاتی پیش با اشاره به حملات تجاوزکارانه ارتش تروریستی آمریکا و انگلیس تاکید کرد که پاسخ به این حملات حتمی و بدون تردید خواهد بود.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که در این تجاوز نظامی ۵ تن از نیروی‌های مسلح این کشور به شهادت رسیده و ۷ نفر هم زخمی شده‌اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10670680"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10670680?width=600&height=350"></script></div>
 

ریاض: نیرو‌های خارجی وارد عربستان نشده است

«ترکی المالکی» سخنگوی رسمی وزارت دفاع عربستان اعلام کرد آنچه در مورد ورود نیرو‌های خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد در استان طائف منتشر می‌شود، عاری از صحت است.

گردان سید الشهدای عراق با صدور بیانیه‌ای با ملت و دولت یمن در برابر حملات آمریکا و انگلیس به این کشور اعلام همبستگی کرد.

در بیانیه گردان سید الشهدای عراق آمده است:

دیگر جای تردیدی درباره خوی سلطه جویی و قلدری آمریکا و اعتیاد این کشور به ظلم به ملت‌ها و جنایت علیه آن‌ها باقی نمی‌ماند. آمریکا ائتلاقی شیطانی را علیه ملت عزیز یمن و برادران ما در مقاومت یمن رهبری می‌کند.

رژیم جعلی صهیونیستی و اشغالگران آمریکایی ثبات و امنیت خاورمیانه را به خطر انداخته اند، بنابراین باید با تمام توان و ابزار‌های موجود تلاش کنیم آن‌ها را از منطقه بیرون کنیم.

تا وقتی که این دو غده سرطانی در منطقه و در پیکر امت اسلامی باشند، نقض حاکمیت کشور‌ها و ریختن خون بی گناهان به بهانه دفاع از امنیت رژیم جعلی صهیونیستی ادامه خواهد داشت و هیچ راه حلی جز بیرون انداختن آن‌ها وجود ندارد.

یمن سرسخت و استوار در برابر ظالمان و طغیانگران خواهد ایستاد و حمله امروز به این کشور فقط باعث افزایش همبستگی ملت‌ها با محور مقاومت و حقانیت آرمان مقدس آن‌ها و ایستادگی در برابر ظلم و طغیان و ادامه حمایت از غزه خواهد شد.

سردادن شعار‌های ضد واشنگتن و تل آویو در نماز جمعه بحرین

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در حساب کاربری خود در ایکس با انتشار این تصاویر نوشت: نمازگزاران در مسجد جامع امام صادق (ع) منطقه الدراز در غرب منامه پایتخت بحرین با آغاز نماز جمعه با سردادن شعار‌هایی اقدامات خصمانه محور صهیونیسم را علیه امت مسلمان محکوم کردند.

نمازگزاران بحرینی شعار‌های «اسلام پیروز است، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» سردادند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10670716"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10670716?width=600&height=350"></script></div>
 

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تجاوز ائتلاف شرارت به یمن را به شدت محکوم کرد

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تجاوز بامداد روز جمعه ائتلاف شرارت آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی به یمن را محکوم و شکست و ناکامی اهداف این تجاوز را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است: پاسخ سریع یمنی‌ها به اهداف آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها گواه روشنی بر دروغ پراکنی دستگاه تبلیغاتی آمریکا وانگلیس است که ادعا دارند این حملات در کاهش توانمندی یمنی‌ها موفق و موثر بوده است.

جبهه مردمی تاکید کرد که این تجاوز صرفا تجاوز به مردم یمن نیست، بلکه علیه فلسطین، کشور‌های عرب و همه آزادگان جهان است و اهداف شوم آن تنها برای حفاظت از کشتیرانی دریایی در دریای سرخ نیست، بلکه حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی است که در سایه ضربات قوی و سخت از جانب گروه‌ها مقاومت فلسطینی و عربی، خسارات‌های سنگین و پرهزینه‌ای را متحمل شده است. قدرت و توانمندی ارتش یمن در مقابله با متجاوزن وایستادگی در برابر آنان نشان از عزم اراده بالای جنگی و رزمی و عظمت وبزرگی مواضع شریف آن است.

این جبهه مردمی از مواضع اصیل و شریف یمن و ارتش سرافراز آن و ایستادگی آنان در کنار ملت فلسطین از زمان آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه سپاس و قدردانی و اعلام کرد که تاریخ معاصر این مواضع شریف یمنی‌ها با حروف طلایی ثبت خواهد کرد، زیرا امید را در توانایی امت عربی برای حمایت از فلسطین و ضربه زدن به دشمن را زنده نگه داشت.

جبهه مردمی همچنین مشارکت رژیم بحرین در تجاوز به مردم یمن را خیانت آشکار و فرو کردن خنجر از پشت به کشور‌های عربی خواند و افزود این رسوایی و شرمساری همواره با این رژیم فرسوده و مطیع صهیونیستی خواهد بود و روزی فرا خواهد رسید که تاوان خیانت خود به امت اسلامی و آرمان آن را پرداخت خواهد کرد. این جبهه در بیانیه اش از تمامی گروه‌های پویا و آزاده منطقه خواست در موضع و جایگاه طبیعی خود قرار گیرند و در کنار فلسطین و یمن و همه مظلومان به جبهه و سنگر رویارویی ملحق شوند و حملات خود را علیه تجاوزات آمریکا - صهیونیستی و غربی که هدف آن تسلیم ملت‌های ماست، تشدید کنند، زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی با این اقدامات به دنبال تحمیل سلطه و هژمونی خود بر ملت‌های منطقه، عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل و نابودی آرمان ملت فلسطین هستند.

وزیر خارجه اردن: جامعه جهانی باید سلطه طلبی اسرائیل را متوقف کند

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل ایمن الصفدی، از وزیر خارجه اردن اعلام کرد: جامعه جهانی باید مسئولیت خود را بپذیرد و سلطه طلبی اسرائیل را متوقف کند یا اینکه بگذارد کابینه راستگرا و افراطی اسرائیل، منطقه را به جنگی منطقه‌ای بکشاند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10670988"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119924/10670988?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما