شناسهٔ خبر: 64422506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهینه‌سازی تأسیسات آبرسانی شیراز:اصلاح شبکه‌های روستایی

شیراز-ایرنا-اصلاح شبکه بخش روستایی آب و فاضلاب شیراز با هدف جلوگیری از هدر رفت آب در روستاهای ماصرم علیا و سفلی در بخش کوهمره سرخی انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، وجود شبکه‌های فرسوده آب در استان فارس پیامدهای منفی بسیاری به دنبال دارد که یکی از این پیامدها، هدررفت بیش از حد آب است.

این در حالیست که برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های آبرسانی مجموعه اقداماتی مانند مدیریت فشار، تعدیل فشار و برخورد با انشعابات غیرمجاز در دستور کار متولیان قرار گرفته است؛ اقداماتی که می‌تواند به کاهش اتلاف آب در شبکه‌های آبرسانی و افزایش ضریب آبرسانی شبکه‌های آب شُرب استان کمک کند.

متولیان در بخش آب و فاضلاب فارس نیز معتقدند که به منظور کاهش هدررفت و تقویت آبرسانی پایدار در شهرها و روستاهای استان، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

طبق آخرین گزارش‌ها در ۲سال گذشته اصلاح و توسعه بالغ بر یک هزار و ۹۷۰کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در استان انجام شده است.

اخیراً هم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از اصلاح شبکه بخش روستایی آبفا شیراز خبر داده و در این باره گفته که با هدف جلوگیری از هدر رفت آب عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب انجام شد.

بهمن بهروزی معتقد است با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات روستاها در زمینهٔ تأمین و ارتقای کیفی آب شرب مرتفع می‌شود.

آن طور که بهروزی می‌گوید در حال حاضر اصلاح و تعویض شبکه آب در روستاهای ماصرم علیا و سفلی در بخش کوهمره سرخی انجام شده است.

بهینه‌سازی تأسیسات آبرسانی شیراز:اصلاح شبکه‌های روستایی

مدیرعامل آبفا شیراز همچنین افزود: در روستای ماصرم علیا ۲ هزار و ۵۰۰ متر از شبکه توزیع آب فرسوده با لوله ۱۱۰پلی اتیلن انجام شد که در این شبکه‌گذاری تعداد ۵۵ فقره انشعاب آب به صورت استاندارد حفاری و نصب شد.

وی در ادامه گفت: در روستای ماصرم سفلی ۳۰۰ متر از شبکه معیوب اصلاح و تعداد ۱۰ انشعاب به‌صورت استاندارد حفاری و نصب شد.

بدون شک اصلاح شبکه بخش روستایی موجبات کاهش حوادث، توزیع عادلانه آب، مدیریت و همچنین هدررفت شبکه آب را فراهم می‌کند و استفاده از ۱۰۰در صد پتانسیل اجرایی منطقه نیز نقش بسزایی در کاهش چشمگیر هزینه‌های اجرا دارد؛ لذا نیاز است این اقدامات در مناطق مختلف استان تدوام داشته باشد.

نظر شما