شناسهٔ خبر: 67401452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد

برگزاری نیمه الکترونیکی انتخابات در مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران از برگزاری این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی عصر امروز_ پنجشنبه هفتم تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی مقدمات شرایط برگزاری انتخابات فراهم در این استان فراهم است، اظهار کرد: عوامل اجرایی برگزاری انتخابات توسط معتمدین مردمی نیز انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۵۹ حوزه انتخابیه متشکل از ۲۲ حوزه اصلی و ۳۷ حوزه فرعی در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: تعداد کل شعبات اخذ رأی در مازندران ۳۲۲۸ شعبه است که از این تعداد ۱۴۵۹ شعبه شهری، ۱۷۶۹ شعبه روستایی، ۲۵۴۳ شعبه اخذ رأی ثابت و ۶۸۵ شعبه اخذ رأی سیار هستند.

معاون سیاسی، عقیدتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه تعداد واجدین شرایط رأی دادن دو میلیون و۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است، اظهار داشت: شرایط برگزاری انتخابات در استان مازندران کاملاً فراهم است و به عنوان مجریان انتخابات در جهت تحقق چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت که از تأکیدات مقام معظم رهبری می‌باشد، تلاش می‌کنیم.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مازندران همانند دوره‌های گذشته تمامی ساز و کارها برای تحقق امر سلامت انتخابات فراهم است، عنوان کرد: طی نشستی که با مسئولین دفاتر استانی نامزدهای انتخاباتی داشتیم، نمایندگان ایشان می‌توانند سر صندوق‌های رأی حضور داشته و یک نفر برای تجمیع آرا در پایان ساعت اخذ رأی از باب سلامت انتخابات در فرمانداری‌ها مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات از جلوه‌های زیبای مردم سالاری دینی و وجه تمایز جمهوری اسلامی با بقیه کشورها می‌باشد، گفت: در شرایط کنونی که استکبار به دنبال تضعیف نقطه قوت جمهوری اسلامی است به هر میزان مشارکت حداکثری به وجود آید موجب افزایش ضریب امنیت کشور، بالا رفتن اعتماد عمومی مردم و نشان از وحدت ملی می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران از برگزاری این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی مطرح و بیان کرد: تمامی مراحل به صورت الکترونیکی بوده و فقط مرحله پایانی که رأی دادن است به صورت دستی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی ساعت شش صبح فردا سر صندوق‌های رأی حضور داشته و ساعت ۸ صبح دستگاه‌های اخذ رأی فعال و رأی گیری شروع می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات ارائه شناسنامه یا کارت ملی از باب احراز هویت کفایت می‌کند و شناسنامه مهر نخواهد شد.

نظر شما