شناسهٔ خبر: 64414950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در مواقع اضطراری

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور بر آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در مواقع اضطراری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در مواقع اضطراری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار قمی در پنجمین شورای پدافند غیر عامل خراسان جنوبی ضمن محکوم کردن حادثه دقایق پیش گلزار شهدای کرمان گفت: شهید سلیمانی برای اینکه اخلاص، صداقت، خداشناس و خدامحور بود قهرمان ملت ایران اسلامی شد.

وی همچنین به اقدامات دشمنان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دشمن در مسئله بنزین می‌خواست که آستانه تحمل مردم را کم کند که با تلاش همکاران در پدافند غیر عامل استان و کشور این موضوع برطرف شد. 

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور به قانون تشکیل پدافند غیرعامل که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به قرار گاه نظام صیانت که ابلاغ شده است اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

سردار قمی گفت: برای محصولات استراتژیک استان باید فرماندهی کنترل این محصولات از جمله رصد، پایش هشداردهی و عملیات کنترل را داشته باشید.

وی همچنین بر نصب آنتی ویروس‌های داخلی تاکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در کرمان از احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی به استان برای کاهش مخاطرات حمل مواد سوختی اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که هم اکنون با تانکر مواد سوختی را حمل می‌کند که در صورت تحقق این طرح از رفسنجان به کرمان و از کرمان به استان اقدامی خوبی برای استان رقم می‌خورد.

آقای قناعت افزود: در این طرح در جلسه هیات دولت با استانداران به وزیر نفت بیان کردیم که عملیات اجرایی آن در اینده نزدیک انجام می‌شود.

وی به خط انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به نهبندان اشاره کرد وافزود: برای این طرح هشت هزار میلیارد تومان برآورد سرمایه‌ای در نظر گرفته شده است که در سال ۱۴۰۳ در هفته دولت و یا دهه فجر افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به آزمایشگاه شرق کشور اشاره کرد وافزود: این طرح از جمله طرح‌های مهم خراسان جنوبی است که امیدواریم این طرح در ایتان رقم بخورد . 

آقای قناعت همچنین به برگزاری دوره‌های تخصصی حضوری با اساتید مجرب و به نام کشوری از جمله پدافند سایبری و پدافند اچ‌ای سی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اینکه کمبود نیروی انسانی درپدافند‌های غیر عامل استان‌ها بررسی شود گفت: برای طرح مطالعات پدافند استان باید تامین اعتبار شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: تا انتخابات پنجاه هشت روز دیگرباقی است بنابراین اقدامات صورت گرفته را برای هر چه بهتر برگزاری دستگاه‌های مختلف انجام دهند.

آقای قناعت با اشاره به اینکه همراهی و همدلی خوبی بین دستگاه های اجرایی در مواقع حوادث وجود دارد گفت : از همه ی دستگاه های خدمات رسان قدردانی می کنیم. 

وی گفت : در حوزه بیماری زنگ جارویی زرشک و ملخ صحرایی نیاز به کمک از مرکز را داریم. 

استاندار همچنین خواستار کمک از منابع ملی برای شهرداری استان در خصوص آتش نشانان شد.  

همچنین در این جلسه اعضای شورای پدافند غیر عامل به خواسته ها و مشکلات خود اشاره کردند . 

کمک مالی برای تجهیزات پدافند شیمیایی و سایر امکانات ،

در این شورا از هفت دستگاه اجرایی برتر در حوزه پدافند غیر عامل تقدیر شد. 

نظر شما