شناسهٔ خبر: 67439838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۵ درصد اراضی کشاورزی سمنان سند تک برگی دارد

سمنان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان گفت: ۸۵ درصد اراضی کشاورزی این استان برابر با ۱۴۷ هزار هکتار حدنگاری و دارای سندتک برگی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمهدی میرنظامی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در اداره‌کل ثبت اسناد و املاک سمنان افزود: مجموع اراضی کشاورزی استان ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است که ۱۵ درصد باقیمانده این وسعت در دست اقدام برای حدنگاری است.

وی ابراز کرد: انتظار می‌رود کشاورزان با همراهی بیش از پیش با کارشناسان در تکمیل حدنگاری اراضی کشاورزی سمنان که به صورت رایگان در حال انجام است، همراهی کنند.

وی اضافه کرد: سمنان جزو استان‌های پیشرو کشور در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی است و تاکنون برای ۹۹ و نیم درصد اراضی ملی این سمنان سند تک برگی صادر شد.

سندهای قولنامه‌ای بدون ثبت سامانه‌ای اعتبار قضایی ندارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان گفت: طرح تبدیل اسناد قولنامه‌ای و غیر رسمی به اسناد رسمی از سوم تیر۱۴۰۳ آغاز شد و از این پس هر سندی عادی و قولنامه‌ای بدون ثبت در سامانه در مراجع قضایی اعتباری ندارد.

وی ادامه داد: طرح تبدیل اسناد قولنامه‌ای و غیررسمی به اسناد رسمی ضمن جلوگیری از کلاهبرداری‌ سبب کاهش دعاوی در حوزه ثبتی و مالکیت بر زمین‌های مختلف می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان ادامه داد: طرفین معامله نیازی نیست تا اقدامی برای ثبت در سامانه انجام دهند، بلکه مشاوران املاک برای انجام این آموزش‌های لازم را فراگرفتند و پس از انجام مراحل پیامک اطلاع‌رسانی برای طرفین معامله ارسال می‌شود.

ثبت سه هزار ازدواج طی یکسال

این مسوول بدون اشاره به آمار طلاق در سمنان، اظهار کرد: سه‌هزار و ۱۲۰ مورد ازدواج در ۱۲۲ دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق این استان از تیر۱۴۰۲ تا مدت مشابه ۱۴۰۳ ثبت شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان گفت: از تیر۱۴۰۲ تا مدت مشابه ۱۴۰۳ چهار هزار و ۱۵۰ پرونده در زمینه وصول بدهی مورد پیگیری قرار گرفت و وصولی‌ها مربوط به بانک‌ها ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: برای ۱۰۰ درصد شرکت‌ها در شهرک صنعتی و پارک علم و فناوری و اراضی نیروهای مسلح استان سمنان سند تک برگی صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان با بیان اینکه ۱۲۳ سند برای رقبات این استان از تیر۱۴۰۲ تا مدت مشابه ۱۴۰۳ صادر شد، گفت: ایران به جمع ۱۰ کشور جهان مجهز به فناوری صدور سند الکترونیکی پیوسته است که این اقدام ضریب امنیت اسناد را افزایش می‌دهد و در این طرح امکان مشاهده اسناد در سامانه وجود دارد و سند فیزیکی و کاغذی صادر نمی‌شود.

نظر شما