شناسهٔ خبر: 64384615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پلمب ۱۲ مرکز مداخله گر سلامت در خراسان رضوی

۱۲ مرکز مداخله گر سلامت در حوزه طب سنتی در خراسان رضوی پلمب شد.

صاحب‌خبر -

پلمب ۱۲ مرکز مداخله گر سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲ مرکز مداخله گر سلامت در حوزه طب سنتی که در گزارش‌های مردمی در سامانه ۱۹۰ اعلام شده بود، پس از بازدید  و صحت‌سنجی و هماهنگی با پلیس اماکن عمومی، دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی مشهد مهر و موم شد.

دکتر سید جواد مجتبوی افزود: در این مراکز افراد بدون صلاحیت و مجوز در زمینه اعمال یداوی (شکسته بندی)، حجامت، زالو درمانیو  طب سنتی به طور غیر مجاز و بیشتر به صورت زیر زمینی و در منازل مسکونی فعالیت می‌کردند که با ورود به هنگام پلیس،  این مراکز مهر و موم و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه گذشته ۱۵۸ بازدید از اماکن ارائه دهنده خدمات طب ایرانی وسنتی انجام شد افزود: ۸۹ مورد، بازدید از عطاری‌ها و ۶۹ مورد بازدید از دیگر مراکز بوده است.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازدید‌های میدانی انجام شده نشانگر این بود که این مراکز مداخله گر در امر درمان از طریق فضای مجازی به تبلیغات اقدام و خود را درمانگر یا متخصص طب سنتی و یا پزشک معرفی کرده بودند.

دکتر مجتبوی با بیان اینکه هدف این است که قبل از آسیب به سلامت افراد از وقوع آن پیشگیری کرد، افزود: جلوگیری از ورود مداخله‌گران به حیطه بهداشت، درمان و سلامت با همراهی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه عموم مردم با هدف حفظ سلامت خود از مراجعه به مراکز مداخله‌گر درمان بدون  مجوز و صلاحیت خودداری کنند  توصیه کرد: در صورت مشاهده مداخله گری در امر درماناز طریق  افراد بدون صلاحیت با تماس از طریق سامانه ۱۹۰، مراتب را اطلاع رسانی کنند.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خصوص حوزه مداخله‌گران درمان، دادستانی به عنوان مدافع حقوق عمومی مردم شاکی اصلی به شمار می‌رود.

نظر شما