شناسهٔ خبر: 64366941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساماندهی کوره‌های آجر پزی و کاهش ۹۵ درصدی زباله‌سوزی در جنوب تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: ساماندهی نقاط بی دفاع شهری از جمله کوره‌های آجر پزی این منطقه در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، تورج فرهادی روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی این منطقه افزود: بلوار در حال احداث غدیر در حد فاصل موقوفه مروی و کوره‌های آجر پزی در ناحیه سه منطقه واقع شده است.

به گفته وی، کوره‌های آجرپزی چندین سال بلاتکلیف رها و به محل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود و هم اینکه از آنجایی که موقوفه باید در مسیر توسعه قرار می‌گرفت به یک نگاه رسیدیم که اگر بخواهیم شرایط را بهتر کنیم باید این بلوار احداث شود بلواری که از بین ضایعات فروش‌ها در پایین دست رد می شود و باید ساماندهی مشاغل را نیز در محدوده ناحیه سه داشته باشیم.

فرهادی ادامه داد: تلاش کردیم که این بلوار را با عرض ۳۵ متر احداث کنیم که خیابان سعیدی و بزرگراه آزادگان را در طول حدود چهار کیلومتر به هم وصل می‌کند و در امتداد آن با معماری ایرانی اسلامی و جداره سازی انجام شده تا محرک توسعه در محدوده ۶۰ هکتاری خلازیر میانی و ۵۰ هکتاری خلازیر جنوبی شود.

ساماندهی کوره‌های آجر پزی و کاهش ۹۵ درصدی زباله‌سوزی در جنوب تهران

وی اظهار کرد: ساماندهی مشاغل در محدوده منطقه ۱۹ در حال انجام است و ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیر مجاز را تخلیه کردیم و ۹۵ درصد از زباله سوزی‌های ناحیه سه نیز رفع شده است.

فرهادی گفت: کوره‌های آجرپزی در محدوده غربی بلوار غدیر و به زودی درگیر ساخت و ساز می‌شود و این بلوار یک سوم کوره‌ها را با خود درگیر کرده و مالکین برای دریافت مجوزهای لازم با شهرداری همکاری می‌کنند و در نهضت ملی مسکن وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای موضوع ساماندهی مشاغل زمینی را در نزدیکی‌های فشافویه دیدیم و فضاهایی در آن تعریف می‌کنیم که در ۱۱۰ هکتار در فشافویه و حسن آباد، شهرکی برای ضایعات فروش‌ها ایجاد شود چرا که این مشاغل باید بیرون از شهر فعالیت کنند و برای زمین‌های باقی مانده آنها در محدوده منطقه ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

ساماندهی کوره‌های آجر پزی و کاهش ۹۵ درصدی زباله‌سوزی در جنوب تهران

شهردار منطقه ۱۹ افزود: هزینه‌های جاری طرح بلوار غدیر با موقوفه است که در ازای پروانه‌های صادر شده توسط شهرداری، متقبل شده و با کوره دارها نیز توافق کردیم و معارض خاصی در این مسیر نداریم و عوارضی که در ازای صدور پروانه باید پرداخت می‌شد ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که برای اجرای این بلوار هزینه می‌شود

وی در خصوص جزییات ساخت تصفیه خانه خلیج فارس گفت: ساخت این تصفیه خانه از ۲۸ سال گذشته شروع شده بود و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت البته سال گذشته ظرف پنج ماه فاز اول آن را به ظرفیت ۲ هزار مترمکعب افتتاح کردیم.

به گفته وی، در فاز دوم پنج هزار مترمکعب به آن اضافه می‌شود و برای فاز سوم زمین‌هایی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دادیم تا با اجرای آن ظرفیت تصفیه خانه را به ۲۰ هزار متر مکعب برساند.

فرهادی افزود: با این کار می‌توان ناحیه سه را از حالت غیر بهداشتی و رها بودن فاضلاب آن به نهرها نجات دهیم امیدواریم آب و فاضلاب نیز در انتقال شبکه فاضلاب به تصفیه خانه به شهرداری کمک کند.

شهردار منطقه ۱۹ تاکید کرد: در امتداد این تصفیه خانه، پروژه آب چرخانی منطقه ۱۹ و توزیع هوشمند آن برای آبیاری فضای سبز منطقه را نیز در حال اجرا داریم.

نظر شما