شناسهٔ خبر: 64341533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقق ۹۳ درصدی جوجه ریزی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی می گوید : تعهد جوجه ریزی بالغ بر ۹۳ درصد در استان محقق شده است.

صاحب‌خبر -

تحقق ۹۳ درصدی جوجه ریزی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مهدی جعفری از اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین نهاده‌های دامی در کشور خبر داد و گفت: تعهد جوجه ریزی بالغ بر ۹۳ درصد در این استان محقق شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: با تمهیداتی که در هفته‌های اخیر در مجموعه وزارت جهادکشاورزی برای تدارک عوامل تولید به ویژه نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا و ذرت و همچنین تأمین جوجه یک روزه مورد تقاضای واحد‌های پرورش مرغ گوشتی صورت گرفت؛ شاهد شرایط مطلوب و مناسب‌تری در روند تولید گوشت مرغ در کشور و به ویژه  استان هستیم.

وی افزود: آمار وضعیت جوجه‌ریزی استان در آذر امسال هم نشان می‌دهد که در خراسان جنوبی  بیش از تعهد ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۵۲۵ قطعه‌ جوجه ریزی انجام شده است و شاهد تحقق بالغ بر ۹۳ درصدی تعهد با همت مرغداران و واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی استان بودیم.

جعفری ابراز امیدواری کرد تا این روند تولید در ماه‌های آینده منتهی به انتهای سال نیز استمرار یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال و سال جدید و همچنین ایام ماه مبارک رمضان در تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان و تعهدی که برای تأمین مرغ گرم استان‌های همجوار داریم، بتوانیم تدارک مناسبی را انجام دهیم.

 

 

نظر شما