شناسهٔ خبر: 68157973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با مشارکت معاونت اجتماعی دادگستری البرز؛

بازماندگان از تحصیل در استان البرز حمایت می شوند

کرج- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز از مشارکت در برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید نجف‌نیا در جلسه طرح پویش تابستانی و حمایت از بازماندگان از تحصیل بر ضرورت کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از بازماندگی از تحصیل و تحقق عدالت آموزشی تأکید کرد.

نجف‌نیا گفت: این جلسه با هدف اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل «محبت» برگزار شده و هر فردی حق دارد از آموزش با کیفیت و حرفه‌ای برخوردار باشد و امکانات لازم باید به طور طبیعی برای همه دانش‌آموزان فراهم شود.

این مقام مسئول افزود: عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند بر تحصیل دانش‌آموزان تأثیر بگذارد و بسیاری از آن‌ها در سنین پایین وارد بازار کار می‌شوند که این موضوع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در استان، نحوه اجرای برنامه پویش تابستانی و کلاس‌های تقویتی و جبرانی در مدارس را تشریح کرد و مقرر شد این برنامه مطابق با شیوه نامه‌های ابلاغی در استان البرز به طور جدی پیگیری و اجرا شود.

ایجاد بانک اطلاعات مشخصات کودکان بازمانده از تحصیل استان، بررسی مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل آن‌ها و مشاوره و هدایت تحصیلی افراد شناسایی شده، از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما