شناسهٔ خبر: 64313261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون جمعیت هلال احمر اعلام کرد:

اجرای پویش ملی سلامت در جمعیت هلال احمر 

تهران - ایرنا -  معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: «پویش ملی سلامت» به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در جمعیت هلال‌احمر در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

پیمان نامدار روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به اهداف اجرای «پویش ملی سلامت» اشاره کرد و افزود: این پویش در راستای طرح ملی وزارت بهداشت با هدف آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و سپس شناسایی کامل افراد و بیماران دیابتی و با فشار خون بالا همچنین کنترل بیشتر این دسته از بیماران در جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این پویش همه کارکنان جمعیت هلال‌احمر، مددجویان و توانخواهان مراجعه کننده به معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نامدار خاطرنشان کرد: این طرح از پنجم دی آغاز شده است و تا ۱۱ دی در محل واکسیناسیون معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه خواهد داشت.

اجرای پویش ملی سلامت در جمعیت هلال احمر 

«پویش ملی سلامت» از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در سراسر کشور اجرا می‌شود تا وضعیت افراد بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های فشارخون و دیابت مورد غربالگری قرار گیرد و وزارت بهداشت قصد دارد برای همه شرکت کنندگان در این طرح ملی پرونده سلامت تشکیل دهد.

مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۸ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۷۱۸ نفر تا امروز جمعه هشتم دی در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند که از این تعداد، ۵۵۸ هزار و ۸۹۶ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۳۳۴ هزار و ۱۹۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۲۹ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۸۸ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۱۰ هزار و ۸۶۶ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

بر اساس اعلام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۶۵ درصد مردان و ۳۵ درصد زنان در «پویش ملی سلامت» شرکت کردند.

نظر شما