شناسهٔ خبر: 64298783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

تحصیل ۴۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها/ سیاست مهم دولت؛ تقویت هنرستان‌هاست

فاطمه افضلی

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت هنرستان‌ها از سیاست‌های مهم دولت خدمتگزار است و حدود ۴۰ درصد دانش آموزان ما در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این آمار باید به ۵۰ درصد برسد، چرا که هنرجوها سریعتر وارد بازار کار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

رضامراد صحرایی امروز هفتم دی ماه در مراسم افتتاح هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای ۱۲ کلاسه خیرساز "راضیه شورویی" در شهرک سعیدی کرمان اظهار کرد: افتتاح مدرسه یکی از شیرین‌ترین اتفاق‌هاست، بذر هر پیشرفتی در مدرسه کاشته و آینده کشور در مدرسه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه عنصر همت ویژگی اول در ساخت این مدرسه است، گفت: بخشی از اتفاق امروز ناشی از اخلاص یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش است که در کمتر از یک سال قبل کلنگ احداث این هنرستان را در این شهرک به زمین زد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دومین عنصر سازنده این هنرستان عشق است، افزود: عشق است که بین کرمانی‌ها متمایز است، حاج قاسم نماد عشق به مردم است و مردم را مانند خانواده‌اش دوست داشت.

صحرایی خطاب به همسر و خانواده زنده یاد "راضیه شورویی" اظهار کرد: هر مهرماه، مرحوم مغفور راضیه شورویی در این مدرسه تکثیر می‌شود و هر دختری در این مدرسه درس می‌خواند، به یاد آن بانوی خوشنام است و این هنر بزرگی است.

وی بیان کرد: تقویت هنرستان‌ها از سیاست‌های مهم دولت خدمتگزار است و حدود ۴۰ درصد دانش آموزان ما در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این آمار باید به ۵۰ درصد برسد، چرا که هنرجوها سریعتر وارد بازار کار می‌شوند و روحیه بهتری هم دارند، بنابراین درب بیکاری را از هنرستان‌ها باید بست، نه از دانشگاه‌ها.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دختران هنرجوی هنرستان گفت: تمام دغدغه مسئولان کشور آینده شماست، یک درخواست از شما دارم، اینکه هر پنجشنبه ای که توانستید بر مزار مرحوم راضیه شورویی حاضر شوید برای وی فاتحه ای بخوانید و به یادش باشید.

گفتنی است: مراسم افتتاح هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه خیرساز «راضیه شورویی» که آذر ۱۴۰۱ توسط یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش کلنگ زنی شده بود، با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، محمدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نمایندگان مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و خانواده زنده یاد راضیه شورویی برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما