شناسهٔ خبر: 64295103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش‌وپرورش: دولت سیزدهم بر بسته شدن درب بیکاری از مقطع دبیرستان‌ اهتمام دارد

کرمان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درب بیکاری را باید از دبیرستان‌ها بست، نه از انتهای دانشگاه‌ها گفت: دولت سیزدهم بر این مهم اهتمام دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح هنرستان خیرساز راضیه شوروئی کرمان افزود: سیاست دولت خدمتگزار سیزدهم تقویت هنرستان هاست و در این زمینه امروزه ۴۰ درصد از دانش آموزان کشور به سمت هنرستان ها هدایت شده اند و مجلس شورای اسلامی با بلندنظری مصوب کرد که این آمار باید به ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی اظهار داشت: بین توانایی و سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان رابطه‌ای وجود دارد، دانش آموزان هنرستان زود وارد بازار و نقش آفرین اجتماع می شوند و با کسب مهارت، سلامت بیشتری دارند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص افتتاح هنرستان خیرساز راضیه شورویی روستای سیدی کرمان نیز گفت: افتتاح مدرسه یکی از شیرین ترین اتفاقات در هر منطقه است زیرا هر مدرسه ای یک ایران کوچک است.

صحرایی بیان کرد: مدرسه مطابق سند تحول بنیادین، نقطه اتکای دولت، ملت و رشد و تعالی کشور است زیرا نهال هر اتفاق خوبی برای آینده محله، شهر و یا کشور، در مدرسه کاشته می شود.

وی افزود: راه فرهنگ، اقتصاد، جامعه پویا و ایران قوی مدرسه ها هستند و این مناطق آینده کشور را می سازند لذا مدرسه سازی یعنی آینده سازی.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به ویژه هنرستان خیرساز راضیه شوروئی کرمان بسیار ممتاز و متمایز از مدرسه هایی است که با هزینه دولتی ساخته می شود، عنصر همت این مدرسه را متمایز و ممتاز کرده و وزیر پیشین آموزش و پرورش این پروژه را کلنگ زنی کرده است.

وی گفت: ویژگی دیگر این پروژه عشقی است که در سازنده و کسی که بیادش این مدرسه را ساخته مشاهده می شود و این عشق در کرمان متمایز از سایر مناطق است.

صحرایی تصریح کرد: حاج قاسم نماد عشق به مردم بود و تعجب آور نیست چنین عشقی را بین کرمانی ها ببینیم حاج قاسم جانش را فدای مردم می کرد و اعلام می داشت که مردم را از پدر و مادرم بیشتر دوست دارم.

وی خطاب به سازنده این هنرستان نیز گفت: شما مهر این بانوی فقید (راضیه شورویی) را در دل دانش آموزان کاشتید که این موضوع، هنر بسیار بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هرکسی در کار، سلوک، مرام و تصمیم خود عاشقانه اقدام کند محصول عشق او شکوفا می شود و این مدرسه نتیجه عشق به همسر ایرانی است.

وی ادامه داد: تمام کشور یک دغدغه دارد و آن هم آینده و عاقبت بخیری فرزندان این سرزمین است. پنجشنبه ها نگذارید مزار بانوی خوشنام شورویی خلوت باشد و این خواسته من از مسئولان مدرسه است که این سنت را جاری کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: از این خیر قدردانی می شود زیرا هنرستان خیرساز راضیه شوروئی کرمان را در منطقه محروم سیدی ساخته است.

رضا هدایتی افزود: یک سال قبل این پروژه کلنگ زنی و خیر به صورت کامل هزینه ساخت و تجهیز این پروژه را متقبل شد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۳۰۰ متر فضای آموزشی با بهترین کیفیت در این طرح احداث و آماده بهره برداری شده است افزود: بخشی از این هنرستان تجاری سازی شده تا هزینه های مدرسه از این محل پرداخت شود.

هدایتی ادامه داد: نامگذاری این بنا به نام مرحومه شورویی سال های سال لبخند را بر لب دانش آموزان می آورد و این هنرستان ضمن آنکه فضایی مناسب برای آموزش و ارتقای بانوان است.

صالحی همسر راضیه شورویی و خیر مدرسه ساز نیز در این آیین گفت: در شرایط سخت، روح مرحومه پشت این پروژه بود و اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش شرایطی فراهم کرد که طبق استانداردهای مورد نظرم ساخته شود و دهیاری زمین پروژه را در اختیار ما گذاشت که کمک خوبی به ساخت این هنرستان بود.

وی افزود: اجرای این پروژه در این زمان کم ناشی از همکاری همه ارکان است و من هیچ زمان نمی توانستم این انرژی مثبت را دریافت کنم و ساختن مدرسه بهترین اتفاقی است که می تواند بیفتد.

وزیر آموزش و پرورش با حضور در روستای سیدی کرمان هنرستان ۱۲ کلاسه خیرساز راضیه شوروئی را با یکهزار و ۳۰۰ متر فضای آموزشی افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا، این پروژه که از ۲۹ آبان ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شده بود، امروز پنجشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.

راضیه شورویی همسر یکی از خیران استان کرمان و سازنده این هنرستان بود که متاسفانه بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داد.

وزیر آموزش و پرورش که دیشب وارد استان کرمان شده بود همچنین صبح امروز به همراه استاندار، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کرد.

نظر شما