شناسهٔ خبر: 64265133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صعود ۱۴ پله ایِ دانشگاه بیرجند در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC

خبرگزاری صدا و سیما

دانشگاه بیرجند در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، در سال ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰، با ۱۴ پله صعود، رتبه ۳۶ را در بین کل دانشگاه‌ها از بین ۱۱۱ دانشگاه و با ۱۱ پله صعود رتبه ۳۱ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.

صاحب‌خبر -

صعود ۱۴ پله ایِ دانشگاه بیرجند در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای استان گفت: براساس اعلام رتبه‌بندی و ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه بیرجند، رتبه ۳۱ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.


لامعی، با اشاره به اینکه نظام رتبه‌بندی ملی ISC، هرسال دانشگاه‌های کشور را براساس ۵ شاخص ارزیابی می‌کند، افزود: دانشگاه بیرجند در شاخص آموزش رتبه ۲۳، در شاخص پژوهش رتبه ۴۵، در شاخص فناوری و نوآوری رتبه ۳۴، در شاخص بین‌المللی‌سازی رتبه ۳۸، در شاخص اثرگذاری اقتصادی رتبه ۳۴ و در شاخص خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات رتبه ۱۲ را کسب کرده است.


وی گفت: دانشگاه بیرجند در سال گذشته رتبه ۴۲ را براساس رتبه بندی این پایگاه کسب کرده بود.


رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور هر ساله از طرف پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC براساس معیار‌های مختلف در شش حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین المللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات انجام می‌شود.

برای دسترسی به لیست رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران می‌توان به آدرس الکترونیکی https://ur.isc.ac/Home/RankIranUniv مراجعه کرد.

نظر شما