شناسهٔ خبر: 67477208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از پنج هزار و ۷۰۰ واحد خونی در مهاباد فرآوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره انتقال خون مهاباد گفت: طی سه ماه نخست امسال پنج هزار و ۷۳۵ واحد خونی جهت فرآیند فرآوری و تولید فرآورده‌های خونی به این اداره ارسال شد.

صاحب‌خبر -

داود نصرارکن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال سه هزار و ۹۹۲ واحد خونی از سه شهر میاندوآب، نقده و بوکان جهت تامین نیاز خونی بیماران فرآوری و اجزای سازنده آن نقسیم بندی و در سردخانه نگهداری شده که بستگی به نیاز بیمار به بیمارستان ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار و ۹۴۴ نفر برای اهدای خون به این اداره مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۷۴۳ نفر بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده اند.

رییس اداره انتقال خون مهاباد بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در سال جاری در این شهرستان یک هزار و ۷۱۶ نفر مرد و ۲۷ خانم بودند و ۲۱۷ نفر برای بار نخست و ۹۶۷ نفر هم با سابقه قبلی (حداقل سالی ۲ بار) خون اهدا کردند.

نصر ارکن با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر خونی گفت: با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده توسط بیماران نیازمند، هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، اداره انتقال خون مهاباد به عنوان یکی از پایگاه های اقماری آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۷۸ در ساختمان مستقل این اداره فعالیت خود را آغاز کرده است؛ این پایگاه تأمین کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، اشنویه، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

در این پایگاه انتقال خون، علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

نظر شما