شناسهٔ خبر: 64253205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت ۸۰۰ هکتاری کاهو و سبزیجات در دابودشت

مدیر جهاد کشاورزی آمل از کشت ۸۰۰ هکتاری کاهو و سبزیجات در دابودشت آمل خبر داد.

صاحب‌خبر -

کشت ۸۰۰ هکتاری کاهو و سبزیجات در دابودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه بالادست دابودشت آمل به کشت کاهو و سبزیجات اختصاص یافت.


مهرداد فولاد افزود: از ۸۲۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی ۵۰۰ هکتار به کشت سبزی و۳۳۰ هکتار علوفه رفت.

به گفته وی بیشترین تولیدات حدود۲۵۰ هکتار به کشت کاهو و سبزیجات در چهار روستای چاره و ناصرآباد و بالا هشتل و پایین هشتل ورشکلای این بخش را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: کشت پاییزه سبزی، امسال نسبت به سال گذشته به علت کشت دوم برنج حدود۲۰درصدکاهش داشته است.
فولاد با اشاره به اینکه شغل اصلی مردم بخش دابودشت و دشت سر، کشاورزی به ویژه کشت سبزیجات می‌باشد افزود: کشاورزان موقع کاشت کاهو و سبزیجات از مصرف زیاد کود و سموم پرهیز کنند.

کارشناس مسول مرکز خدمات کشاورزی رئیس آباد بخش دابودشت علت کاهش تولید را کشت مجدد برنج و برداشت دیر هنگام شرایط نامساعد جوی هوا در فصل گرما دانست.
پری بیابانی به کشاورزان سبزی کار توصیه کرد: شروع کشت پاییزه باید همزمان با بارش فصل پاییز انجام می‌شد تا محصولات و سبزیجات به علت سرمای زمستانه برخورد نکنند.
به گفته وی کشاورزان از کود‌های پتاسه جهت افزایش مقاومت گیاه به تنش‌های دمایی استفاده کنند و بیمه محصولات کشت پاییزه را جدی بگیرند تا سرمای زود هنگام‌زمستان و بارش سیل آسا منجر به خسارت محصولات نگردد.
بخش دابودشت آمل بزرگترین تولید کننده کشت برنج وکشت‌کاهو در شهرستان آمل با عملکرد تولید ۳۵ تا ۴۰ تن در چند مرحله را به خود اختصاص داده است.

نظر شما