شناسهٔ خبر: 64207918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری یکصدو شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان

یکصدو شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت بررسی نتایج نظر سنجی و حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی ده هزار شهیدآذربایجان شرقی گفت:اخیرا سردار عباسقلیزاده بعنوان فرمانده موفق در سطح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شدند و در ستاد کل نیرو‌های مسلح از ایشان تجلیل بعمل آمد و این موفقیت را به آحاد کارکنان سپاه عاشورا و مردم شریف استان تبریک عرض می‌کنیم.

تراب محمدی معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم با ارایه گزارشی از روند اجرای انتخابات در استان گفت: در سطح استان در ۵۰ حوزه انتخابیه رای گیری می‌شود و کل ثبت نام گنندگان ۲ هزار ۴۹۶ نفر بود که یک هزار و۳۲۳ نهایی شد و کل شعبات انتخابات ۳ هزار و ۵۲۱ شعبه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت از منویات مقام معظم رهبری در انتخابات است گفت:استان آذربایجان شرقی در کل دوره‌های ۱۱ گانه مجلس شورای اسلامی وضعیت خوبی داشته است و حدود ۴۲/۸۳ درصدمشارکت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بحث رعایت عدالت انتخاباتی برای همگان اجرا می‌شود گفت: استفاده از امکانات دولتی در اختیار داوطلبان بصورت عادلانه قرار خواهد گرفت.

 مدیر کل صداوسیمای استان  نیزگفت: تفاوت امسال با سال‌های گذشته اینکه ما فرستنده‌های جدیدی برای هرحوزه انتخابیه نصب می‌کنیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعداد حوزه‌های انتخابیه استان ما در رتبه اول است لذا کارما سخت می‌شود و باید خوراک این ۱۳ فرستنده راتامین کنیم.

 رضایی افزود: برای همه این‌ها باید جدول و قرعه کشی تعیین شود و نکاتی است که باید به اطلاع نامزد‌های انتخاباتی برسد، امادگی کامل و برنامه ریزی کافی انجام گرفته و در همه بخش‌های صداوسیما در دوره تبیینی و اهمیت حضورمردم و کلیات انتخابات هستیم سپس به دوره تبلیغی و ارامش بخشی وارد می‌شویم.

میرتاجدالدینی نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهردر مجلس شورای اسلامی گفت: بسته‌های و بودجه‌های فرهنگی ۱۴۰۳ تقدیم مجلس شده و ما هم تا ۴ دی ماه فرصت ثبت پیشنهاد‌ها را داریم وخبر خوب اینکه دولت در احکام بودجه یک درصد از اعتبارات کل دستگاه‌ها را در اختیار مباحث فرهنگی جهت ارتقای فرهنگ اسلامی و تحکیم خانواده و فرزندآوری اقدام شده است.

نظر شما