شناسهٔ خبر: 64134616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام در دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی

ثبت‌نام در دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 آغاز ثبت‌نام در دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی به میزبانی این استان، ثبت نام و ارسال آثار به این جشنواره آغاز شده است و تا ۲۰ بهمن  امسال ادامه دارد.

محمد حسین زاده افزود: این جشنواره با همکاری مؤسسه قرآن و عترت صراط نور در خراسان رضوی برگزار می‌شود و این استان امسال دومین دوره از برگزاری آن را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه در نخستین دوره از این جشنواره ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه آن ارسال شد، گفت: شبکه پویا پیرامون اطلاع رسانی در خصوص این جشنواره همراهی خوبی داشتند، به طوریکه موفق شدیم گفتمانی را در فضای کودک و نوجوان ایجاد کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:در قصه نویسی قرآنی مرحوم «آذری یزدی» با کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» شهرت داشتند، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب ایشان را تصدیق می‌کنند و مرحوم راستگو نیز با هنر قصه گویی مفاهیم قرآن را تبلیغ و ترویج کرد.

وی گفت:لازم است قرآن را با ابزار‌های ادبی و هنری در زندگی مردم بیشتر کنیم، باید با قصه گویی و قصه نویسی زندگی مردم را به سمت مفاهیم قرآنی ببریم و مفاهیم را به زبان تمثیل منتقل کنیم، مانند فیلم حضرت یوسف که با اینکه بار‌ها پخش شده، اما مردم همچنان آن را می‌بینند.

حسین زاده حوزه‌های زیارت، ولایت، ایثار و شهادت، نماز ،فرزند آوری و جوانی جمعیت را به عنوان بخش ویژه جشنواره قصه‌های قرآنی ذکرکرد.

 

نظر شما