شناسهٔ خبر: 64075604 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابلاغ موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

ابلاغ موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه رئیس این شورا از میان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا افراد غیر عضو این شورا، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌شود.

مسئولیت پیگیری و اجرایی‌سازی مصوبات شورای مذکور و پشتیبانی اجرایی از کارگروه‌های تحول علوم انسانی با شرایط ذیل به مدت ۲ سال بر عهده «مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، است.

همچنین رئیس مرکز مذکور به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌شود. وی قائم‌مقام وزیر در علوم انسانی و دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خواهد بود.

رئیس مرکز مذکور، ریاست کمیسیون علوم انسانی ذیل شورا‌های مرتبط (گسترش آموزش عالی و برنامه‌ریزی آموزش عالی و ...) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده خواهد داشت.

نظر شما