شناسهٔ خبر: 64071565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخاب ۸۰ درصد ملی‌پوشان کشتی آزاد از مسابقات قهرمانی کشور

رئیس فدراسیون کشتی: ۸۰ درصد ملی‌پوشان کشتی آزاد از مسابقات قهرمانی کشور انتخاب می‌شوند

صاحب‌خبر -

انتخاب ۸۰ درصد ملی‌پوشان کشتی آزاد از مسابقات قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس فدراسیون کشتی دیروز در حاشیه برگزاری مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در ساری گفت: مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست فرآیند انتخابی تیم ملی کشتی از اهمیت زیادی برخوردار است و حدود ۸۰ درصد ملی‌پوشان از همین مسابقات انتخاب می‌شوند.

علیرضا دبیر افزود: امسال میزبانی این مسابقات مهم به مازندران واگذار شد و خوشبختانه شاهد برگزاری باکیفیت مسابقات در این استان هستیم و استقبال خوبی نیز از سوی کشتی‌گیران سراسر کشور و کشتی‌دوستان مازندران رقم خورده است.

وی تصریح کرد: این مسابقات اهمیت زیادی برای کشتی کشور دارد و نزدیک به ۸۰ درصد کشتی‌گیرانی که عضو تیم ملی می‌شوند در همین مسابقات انتخاب می‌شوند.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در روز سوم مسابقات نیز شاهد کشتی‌های باکیفیت و خوب از کشتی‌گیران حاضر در مسابقات باشیم.

دبیر تصریح کرد: کمیته فنی مسابقات و مربیان تیم ملی با حساسیت و دقت بالا مسابقات را رصد کرده‌اند و برخی استعداد‌های جوان کشتی نیز توانستند در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشند.

رئیس فدراسیون کشتی پیش‌تر اعلام کرده بود کشتی‌گیرانی که بدون عذر موجه مورد تایید فرداسیون در این مسابقات حضور نیابند از همه مراحل چرخه انتخابی تیم ملی حذف می‌شوند.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور که نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۴ نیز محسوب می‌شود به مدت سه روز با حضور ۳۴۴ آزادکار در قالب ۳۲ تیم از استان‌های مختلف در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد.

نظر شما