شناسهٔ خبر: 68610046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

گسترش آموزه‌های قرآن کریم بین جوانان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

فاطمه امیری

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: گسترش آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) در دانشگاه و بین جوانان کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد همدلی در جامعه را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

مسعود حبیبی امروز چهارشنبه، ۲۱ شهریور ماه در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره‌ی ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: یادوخاطره‌ی تمامی شهدا، شهید جمهور، استاندار مجاهد و شهید آذربایجان شرقی و  امام جمعه‌ی قرآنی شهید تبریز را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: مفتخرم که اولین روز کاری خود را با برکت قرآن شروع می‌کنم، آموزه‌های قرآنی مسیر سعادت و همبستگی اجتماعی را فراهم می‌کند  و قرآن، روشن کننده‌ی مبداء معاد و مسیر زندگی انسان است.

وی افزود: از سوی دیگر آموزه‌های قرآن ویژگی‌های اخلاقی چون صداقت، عدالت، نفس پاک و تقوا را در شخصیت انسان‌ها تقویت می‌کند.

حبیبی عنوان کرد: قرآن به تفکر و تعقل تاکید بسیاری دارد که این خود به رشد عقلانی فرد کمک می‌کند، تاریخ قرآن، تاریخ روشنی بخشی بر جهل و تاریکی بوده و مفاهیمی چون همدلی و همبستگی را در دل خود جای داده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: آموزه‌های قرآن موجب ایجاد محیطی پر از آرامش و امنیت در جامعه می‌شود، جایی که مبارزه با ظلم مسیر را برای حمایت از مظلومان و ایجاد عدل در جامعه هموار می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره‌ی قرآن و عترت دانشجویان به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات قرآنی تاثیر بسزایی در ایجاد برکت قرآن در بین دانشجویان دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات موجب گسترش فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان می‌شود.

وی اظهار کرد: هر قاری و حافظ قرآن حامل مفاهیم و حکمت‌های این کتاب آسمانی است، این کتاب الهی راهبرد زندگی اجتماعی ما است که می‌تواند در بعد فردی و اجتماعی ما تاثیرات بسزایی داشته باشد تا بتوانیم آینده‌ای روشن برای میهمن عزیزمان ایران را رقم زنیم.

حبیبی تاکید کرد: این جشنواره فرصتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا با همدلی و وحدت بیشتر آموزه‌های قرآن را در جامعه‌ی اسلامی پیاده کنیم و بتوانیم فرهنگ دینی، علمی، مشارکت اجتماعی و فرهنک اخلاق حرفه‌ای را در جامعه گسترش داده و تقویت بخشیم.

وی ادامه داد: یکی از اثرات و ثمرات تلاوت روزانه قرآن پیدا کردن مسیر درست زندگی است. قرآن انسان‌ها را از تاریکی به روشنایی و از جهل به خرد هدایت می‌کند. 

وی افزود: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق و زبان‌ گیرا و فصیح، چنان مسائل مهم زندگی را بیان می‌کند که انسان دارای بینشی عمیق و دقیق می‌شود. بینشی که می‌تواند به واسطه آن در موضوعات مهمی چون منشاء وجود عالم و پیدایش انسان بیندیشد و این بینش حاصل نمی‌شود مگر با مأنوس شدن با قرآن.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مسیر یادگیری و انس با قرآن، مسیری لذت بخش و مملو از شگفتی است. ثمرات طی کردن این مسیر در زندگی دنیوی، بهره‌مندی از خیر و برکت و شناخت افراد معنوی بوده و در زندگی آخرت بهره­‌مندی از شفاعت قرآن و همنشینی با صالحان است.

وی ادامه داد: از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره پربرکت زحمت کشیده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما