شناسهٔ خبر: 68610051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار منطقه یک شیراز خبر داد

اجرای عملیات لایروبی و پاک‌سازی کانال‌های دفع آب‌های سطحی

شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به وجود ۴۷۰ حلقه چاه جذبی در سطح منطقه به دلیل نداشتن شرایط فنی به منظور لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی گفت: با توجه به شرایط ویژه این نقاط، لایروبی و رسوب‌زدایی چاه‌ها تا قبل از ایام بارندگی در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، جهان‌بین میرزایی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل بارندگی و احتمال بارش نزولات آسمانی طرح پاک‌سازی، لایروبی و رسوب‌برداری تمام انهار و کانال‌های سطح منطقه یک شهرداری شیراز شامل ۳۰ هزار متر طول کانال رو بسته، ۵۰ هزار متر طول لوله‌گذاری و نزدیک به ۱۰ هزار متر جدول روباز با هدف ایمن‌سازی تردد شهروندان، ارتقای بهداشت عمومی، هدایت آب‌های سطحی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم منطقه، تسطیح بستر، پاک‌سازی و علف‌زنی در مسیل رودخانه خشک در راستای آمادگی مقابل آتش‌سوزی در فصل گرما و روان‌سازی آب‌های سطحی در زمان بارندگی انجام می‌شود، افزود: بیش از ۳۰۰۰۰ متر مربع از مسیل رودخانه خشک حد فاصل پل شهیدان شیخی تا پل شاهد و پل حر تا پل نمازی پاک‌سازی و تسطیح شده است.

شهردار منطقه یک شیراز تصریح کرد: تعداد ۳۴ حلقه چاله پمپ در مسیر کنارگذر ساحلی، زیرگذرها و معابر منطقه وجود دارد که هم‌زمان با لایروبی، تست‌های لازم به منظور عملیاتی شدن نیز از آنها انجام می‌شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال‌جاری با بررسی‌های انجام شده بهسازی برخی از چاله پمپ‌ها و به‌روز رسانی تأسیسات برقی، مکانیکی و سیستم پمپاژ به منظور افزایش توان و قدرت در هنگام بحران‌های احتمالی و دفع آب‌های سطحی اقدام شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۷۰ حلقه چاه جذبی در سطح منطقه یک به دلیل نداشتن شرایط فنی به منظور لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه این نقاط، لایروبی و رسوب‌زدایی چاه‌ها تا قبل از ایام بارندگی در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه یک شیراز همچنین به انجام پایش و رصد نقاط آبگیر با توجه به فراوانی درخواست‌های مردمی در سامانه ۱۳۷ از برنامه‌ریزی و اجرای تمهیدات لازم به منظور حذف آنها به ترتیب اولویت خبر داد و ادامه داد: به منظور اجرا، این طرح به طور مستمر در حال انجام است.

میرزایی اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار شیراز در خصوص آمادگی مناطق شهرداری در برابر بارندگی، اکیپ‌های ویژه، تمام شبکه‌های اصلی و فرعی جمع‌آوری آب‌های سطحی، کانال‌ها و مسیل‌ها منطقه را بازدید می‌کنند و در صورت لزوم پاک‌سازی و لایروبی آنها به صورت مکانیزه و سنتی انجام می‌شود.

وی در پایان از شهروندان گرامی درخواست کرد از تخلیه هر گونه پسماندهای تر و خشک و ساختمانی در انهار و کانال‌های سطح شهر خودداری کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

نظر شما